Капитализацията на китайския интернет гигант "Алибаба груп" превиши 500 милиарда долара, което я извежда на първо място в Азия по този показател. Това съобщи днес японският вестник "Никей", цитиран от БТА.
Анализатори на изданието отбелязват, че тенденцията за увеличение в цената на акциите на технологичните компании в азиатския регион ще се запази и през следващата година. Пазарната стойност на "Алибаба" в края на тази година възлиза на 570 млрд. долара, което е с 60 процента повече в сравнение с година по-рано. При "Амазон" увеличението на пазарната капитализация за последната година е 20 на сто.
В световния рейтинг "Алибаба груп" заема седмото място - на едно стъпало под Фейсбук с капитализация 588 млрд. долара. Тази година "Алибаба груп" извърши вторичен листинг на Хонконгската фондова борса, при който привлече 12,3 млрд. долара.
"Алибаба груп" е най-голямата китайска интернет компания, работеща в сферата на електронната търговия. Групата разполага със собствена електронна платежна система "Алипей" и има няколко дъщерни интернет платформи: "Алибаба", "Алиекспрес", "Тимол" и "Таобао", а също и дъщерни предприятия, занимаващи се с разработки в сферата на облачните технологии ("Алибаба клауд") и изкуствения интелект ("Ей Ай лабс"). По официални данни около 86 процента от приходите на "Алибаба груп" са от интернет търговия.
Подкрепете ни
Уважаеми читатели, вие сте тук и днес, за да научите новините от България и света, и да прочетете актуални анализи и коментари от „Клуб Z“. Ние се обръщаме към вас с молба – имаме нужда от вашата подкрепа, за да продължим. Вече години вие, читателите ни в 97 държави на всички континенти по света, отваряте всеки ден страницата ни в интернет в търсене на истинска, независима и качествена журналистика. Вие можете да допринесете за нашия стремеж към истината, неприкривана от финансови зависимости. Можете да помогнете единственият поръчител на съдържание да сте вие – читателите.
Подкрепете ни