От години австрийската марка енергийни напитки Red Bull използва слогана си "Red Bull ти дава крила".  Разбира се, с подобаващо чувство за хумор. Един американeц обаче дал компанията на съд за измамна реклама.

През януари 2013 г. ищецът Бенджамин Кеърадърс започва дело срещу Red Bul Gmbh, с аргумента, че консумира енергийната напитка от 2002 г., но нито се е сдобил с крила, нито е усетил повишаване на концентрацията и реакциите си спрямо други марки подобни напитки. Тези слогани са навсякъде - в интернет, телевизията, радиата, списания, печат, рекламни пана. 

Обвинението предоставя изследвания, които доказват, че всички енергийни напитки разчитат на основната си съставка - кофеинът, и гуараното в Red Bull не играе никаква роля в тези му качества. Кенче Red Bull има по-малко кофеин от двойно еспресо, чиято средна цена в САЩ е 1,85.

За да избегнат бъдещи проблеми, компанията е приготвила специален фонд на стойност над 13 милиона долара, от който все клиент на Red Bull в САЩ, консумирал крилато кенче през последното десетилетие, може да поиска овъзмездяване чрез специален сайт, затова, че не е получил крила. Компенсацията е на стойност 10 долара или два продукта на фирмата за 15 долара, чиято доставка се поема от нея.

Въпреки че делото практически още тече, специалисти смятат, че ходът на Red Bull може да ги оттърве от загуба, а и обвинението трябва да докаже, че много хора са били заблудени от рекламите - нещо почти невъзможно да се направи в съда.

Макар да са създали фонд, Red Bull продължават да твърдят, че няма нищо измамно в рекламите им. Въпреки това започват постепенно да изтеглят класическия си слоган от Щатите.

Британският Independent се е обърнал към местния клон на Red Bull за възможността англичаните и другите европейци също да получат обезщетението - но според компанията съдебният иск е в САЩ, затова компенсацията важи само за САЩ.