Article_top

На днешното съдебно заседание за жп катастрофата в с. Хитрино експертиза, изготвена от един главен асистент и един професор, е разкрила какво е било състоянието на стрелка № 1 и стрелка № 5 на фаталната жп гара.

Това съобщават от превозвача "Булмаркет", откъдето вече повече от 3 години опитват да докажат, че е несъстоятелно обвинението на прокуратурата, която ангажира наказателна отговорност единствено срещу двамата машинисти.

При инцидента на 10 декември 2016 г. експлодира цистерна с пропилен, загинаха 7, бяха ранени 29 души, а множество къщи в селото бяха разрушени. Случаят бе забележителен с пълното "оневиняване" на Национална компания "Железопътна инфраструктура" и с появяването на място на тогавашния (и сегашен) зам. главен прокурор Борислав Сарафов, който беше наричал слeдователите "заешки сърца" и "ишиас", посочвайки им, че машинистите са "двама убийци". По забележителен начин това не бе прието нито от съда, нито от ВСС за опит за вмешателство върху непредубедеността на магистратите, които пряко работят по случая... Напротив - Сарафов им стана шеф в НСлС.
 

Ето какво пишат днес от "Булмаркет":

"Според писмената експертиза след подновяването на жп стрелка № 5 с нова през 1987 година до момента на произшествието в Хитрино НЕ СА извършвани ремонти или реконструкция на железния път и стрелките в този район.

Според Инструкцията за ремонтите на дълготрайните материални активи в Национална компания "Железопътна инфраструктура" след 15 години експлоатационен срок трябва да се реализира планов ремонт. Още повече че обемът на превозваните товари в периода 2000–2016 година надвишава пределно допустимата граница от 80 милиона бруто тона с 2,5 до 8,3 пъти."

От компанията пишат още, че според вещите лица на гара Хитрино е следвало да се извърши основен или минимум два средни ремонта (има разлика между основен и среден ремонт, б.р.). А изводът, който се налага е, че железният път е с просрочени междуремонтни срокове.

 
Предвид тези и други данни за техническото състояние на пътя, както и поради сложното съчетание от различни изчисления на експертите им е било трудно да определят вероятната безопасна скорост на влаковите композиции.

"Те са убедени, че не може еднозначно да се определи конкретно каква скорост ще бъде опасна за преминаване през жп стрелки № 1 и № 5 при това състояние на железния път."

Естествено липсата на фиксирана "безопасна" скорост би оневинила евентуалните й "нарушители".

Само преди дни друга пожарна експертиза, цитирана от фирмата, отхвърляше първоначалната версия, че взривът е последвал вследствие на искра от печка край линиите.

 

На днешното съдебно заседание за жп катастрофата в с. Хитрино експертиза, изготвена от един главен асистент и един професор, е разкрила какво е било състоянието на стрелка № 1 и стрелка № 5 на фаталната жп гара.

Това съобщават от превозвача "Булмаркет", откъдето вече повече от 3 години опитват да докажат, че е несъстоятелно обвинението на прокуратурата, която ангажира наказателна отговорност единствено срещу двамата машинисти.

При инцидента на 10 декември 2016 г. експлодира цистерна с пропилен, загинаха 7, бяха ранени 29 души, а множество къщи в селото бяха разрушени. Случаят бе забележителен с пълното "оневиняване" на Национална компания "Железопътна инфраструктура" и с появяването на място на тогавашния (и сегашен) зам. главен прокурор Борислав Сарафов, който беше наричал слeдователите "заешки сърца" и "ишиас", посочвайки им, че машинистите са "двама убийци". По забележителен начин това не бе прието нито от съда, нито от ВСС за опит за вмешателство върху непредубедеността на магистратите, които пряко работят по случая... Напротив - Сарафов им стана шеф в НСлС.
 

Ето какво пишат днес от "Булмаркет":

"Според писмената експертиза след подновяването на жп стрелка № 5 с нова през 1987 година до момента на произшествието в Хитрино НЕ СА извършвани ремонти или реконструкция на железния път и стрелките в този район.

Според Инструкцията за ремонтите на дълготрайните материални активи в Национална компания "Железопътна инфраструктура" след 15 години експлоатационен срок трябва да се реализира планов ремонт. Още повече че обемът на превозваните товари в периода 2000–2016 година надвишава пределно допустимата граница от 80 милиона бруто тона с 2,5 до 8,3 пъти."

От компанията пишат още, че според вещите лица на гара Хитрино е следвало да се извърши основен или минимум два средни ремонта (има разлика между основен и среден ремонт, б.р.). А изводът, който се налага е, че железният път е с просрочени междуремонтни срокове.

 
Предвид тези и други данни за техническото състояние на пътя, както и поради сложното съчетание от различни изчисления на експертите им е било трудно да определят вероятната безопасна скорост на влаковите композиции.

"Те са убедени, че не може еднозначно да се определи конкретно каква скорост ще бъде опасна за преминаване през жп стрелки № 1 и № 5 при това състояние на железния път."

Естествено липсата на фиксирана "безопасна" скорост би оневинила евентуалните й "нарушители".

Само преди дни друга пожарна експертиза, цитирана от фирмата, отхвърляше първоначалната версия, че взривът е последвал вследствие на искра от печка край линиите.

Коментари

Най

Следвайте ни

 
 

Още по темата

Още от категорията