Twitter ще маркира с предупреждение, а в някои случаи и ще премахва подправени или манипулирани снимки, аудио и видео записи, които имат за цел да подведат хората.
Социалната мрежа обяви във вторник, че с новите правила се забранява споделянето на изкуствено или манипулирано съдържание, което има вероятност да причини вреди. Съдържание, което е манипулирано, но не е задължително вредно, може да бъде маркирано само предупредителен надпис, съобщи БТА.
Съгласно новите правила, които ще влязат в сила от 5 март, забавеното видео, в което председателката на Камарата на представителите в САЩ Нанси Пелоси изглежда, че не е в състояние да говори, може да получи предупредителен надпис, ако някой реши да го сподели, дава пример АП.
Facebook вече обяви, че ще маркира видеото с Пелоси като "фалшиво", но няма да го свали от платформата, припомня пък "Ройтерс".
Google, Facebook, Twitter и други технологични компании са под засилен натиск да попречат на евентуална намеса във връзка с президентските избори в САЩ тази година. Социалните мрежи са под натиск да се справят със заплахата от така наречените "дийпфейк" (deepfake) публикации, при които е използван изкуствен интелект за създаване на реалистично изглеждащи, но фалшиви видеа.
В понеделник Youtube избистри позицията си относно политическата манипулация, като подчерта, че забранява манипулирани видеа, свързани с избори.
Асошиейтед прес коментира, че ще бъде трудно да се определи кое може да причини вреди и кое - не, и има вероятност някои публикации да попаднат в сивата зона.
Подкрепете ни
Уважаеми читатели, вие сте тук и днес, за да научите новините от България и света, и да прочетете актуални анализи и коментари от „Клуб Z“. Ние се обръщаме към вас с молба – имаме нужда от вашата подкрепа, за да продължим. Вече години вие, читателите ни в 97 държави на всички континенти по света, отваряте всеки ден страницата ни в интернет в търсене на истинска, независима и качествена журналистика. Вие можете да допринесете за нашия стремеж към истината, неприкривана от финансови зависимости. Можете да помогнете единственият поръчител на съдържание да сте вие – читателите.
Подкрепете ни