Article_top

Австралийската информационна комисия е започнала дело срещу Facebook за даване на достъп до личните данни на 311 127 потребители, съобщи Ройтерс.

Данните били събрани чрез анкета "Това е твоят дигитален живот" и после използвани за политическо профилиране - подобно на употребата от компанията Cambridge Analytica, чиито услуги бяха ползвани от кампанията за напускане на Великобритания при референдума за Брекзит и от кампанията на Тръмп по време на американските избори през 2016 г.

"Дизайнът на Facebook платформата е такъв, че потребителите не са могли разумно да изберат и контролират как тяхната лична информация е ползвана", твърди шефката на информационната комисия Ангелина Фолк.

Не е ясно за колко пари е искът, но максималното наказание по австралийски закон е 1,7 млн. австралийски долара, или 980 000 евро. Това обаче е за един потребител - ако съдът реши да обезщети до максимума всички 311 хил. души, сумата потенциално може да набъбне до 529 млрд. долара, или 306 млрд. евро.

Говорителка на Facebook коментира, че компанията работи активно с Австралийската информационна комисия в последните две години по разследването.

"Направили сме големи промени в нашите платформи, в консултация с международни регулатори, за да ограничим информацията, която е достъпна до разработчиците на приложения, да въведем нови протоколи за управление и водещи в индустрията методи за контрол, които помагат на потребителите да защитават и управляват своите данни", заявява тя в позиция на компанията.

Случаят отива в австралийския федерален съд.

Миналата година компанията на Зукърбърг бе глобена с рекордните 5 млрд. щатски долара от американската Федерална търговска комисия заради пробив в същата анкета през 2014-2015 г.

 

Австралийската информационна комисия е започнала дело срещу Facebook за даване на достъп до личните данни на 311 127 потребители, съобщи Ройтерс.

Данните били събрани чрез анкета "Това е твоят дигитален живот" и после използвани за политическо профилиране - подобно на употребата от компанията Cambridge Analytica, чиито услуги бяха ползвани от кампанията за напускане на Великобритания при референдума за Брекзит и от кампанията на Тръмп по време на американските избори през 2016 г.

"Дизайнът на Facebook платформата е такъв, че потребителите не са могли разумно да изберат и контролират как тяхната лична информация е ползвана", твърди шефката на информационната комисия Ангелина Фолк.

Не е ясно за колко пари е искът, но максималното наказание по австралийски закон е 1,7 млн. австралийски долара, или 980 000 евро. Това обаче е за един потребител - ако съдът реши да обезщети до максимума всички 311 хил. души, сумата потенциално може да набъбне до 529 млрд. долара, или 306 млрд. евро.

Говорителка на Facebook коментира, че компанията работи активно с Австралийската информационна комисия в последните две години по разследването.

"Направили сме големи промени в нашите платформи, в консултация с международни регулатори, за да ограничим информацията, която е достъпна до разработчиците на приложения, да въведем нови протоколи за управление и водещи в индустрията методи за контрол, които помагат на потребителите да защитават и управляват своите данни", заявява тя в позиция на компанията.

Случаят отива в австралийския федерален съд.

Миналата година компанията на Зукърбърг бе глобена с рекордните 5 млрд. щатски долара от американската Федерална търговска комисия заради пробив в същата анкета през 2014-2015 г.

Коментари

Най

Следвайте ни

 
 

Още по темата

Още от категорията