Article_top

С "висока степен на вероятност" училищата ще продължат дистанционното обучение поне до 13 април. Това се казва в съобщение от Министерството на образованието и науката (МОН). В него от МОН дават указания на учителите как да продължат занятията от разстояние.

Ако досега уроците трябваше да затвърждават стари знания, то в новите инструкции се съветва да се започне с преподаването на нови знания. Като учителите ще преценяват дали да редуват уроци за упражнения, повторение и обобщение.

„Препоръчваме по-пълноценно използване на възможностите на проектно-базираното обучение, при което на учениците се поставя конкретна задача – дневна, седмична или по-дълъг срок”, пише в инструкцията.  

Директорите и класните ръководители трябва да направят още веднъж анализ на организацията на работа. Като разпределението на часовете от разстояние не е необходимо да повтаря седмичното разписание.

Препоръчва се още приоритетно да се залагат на уроци по български език и литература, математика, природни и обществени науки, но това не отхвъля възможността да се включват и часове по чужд език или друг предмет, който за конретния клас е от особено значение.

Интернет приложенията, социалните мрежи и електорнната поща могат да се използват за връзка с родителите.

В инструкцията се казва, че всички учители трябва вече да могат да се включат в учебния процес от дистанция. През миналата седмица образователният министър Красимир Вълчев обяви, че близо 2000 учители нямат технически устройства, за да преподават от вкъщи, а хиляди деца също нямат достъп до онлайн курсовете.

От МОН съобщават, че за учениците, които не са обхванати в обучение от разстояние, ще бъде пренастроен проектът „Подкрепа за успех” с цел включването им в допълни присъствени занимания след възстановяване на учебния процес в училищата.

 

С "висока степен на вероятност" училищата ще продължат дистанционното обучение поне до 13 април. Това се казва в съобщение от Министерството на образованието и науката (МОН). В него от МОН дават указания на учителите как да продължат занятията от разстояние.

Ако досега уроците трябваше да затвърждават стари знания, то в новите инструкции се съветва да се започне с преподаването на нови знания. Като учителите ще преценяват дали да редуват уроци за упражнения, повторение и обобщение.

„Препоръчваме по-пълноценно използване на възможностите на проектно-базираното обучение, при което на учениците се поставя конкретна задача – дневна, седмична или по-дълъг срок”, пише в инструкцията.  

Директорите и класните ръководители трябва да направят още веднъж анализ на организацията на работа. Като разпределението на часовете от разстояние не е необходимо да повтаря седмичното разписание.

Препоръчва се още приоритетно да се залагат на уроци по български език и литература, математика, природни и обществени науки, но това не отхвъля възможността да се включват и часове по чужд език или друг предмет, който за конретния клас е от особено значение.

Интернет приложенията, социалните мрежи и електорнната поща могат да се използват за връзка с родителите.

В инструкцията се казва, че всички учители трябва вече да могат да се включат в учебния процес от дистанция. През миналата седмица образователният министър Красимир Вълчев обяви, че близо 2000 учители нямат технически устройства, за да преподават от вкъщи, а хиляди деца също нямат достъп до онлайн курсовете.

От МОН съобщават, че за учениците, които не са обхванати в обучение от разстояние, ще бъде пренастроен проектът „Подкрепа за успех” с цел включването им в допълни присъствени занимания след възстановяване на учебния процес в училищата.

Коментари

Най

Следвайте ни

 
 

Още по темата

Още от категорията

Анкета

Какво мислите за извънредното положение, въведено заради коронавируса?