Article_top

Ръководството на американския самолетостроител "Боинг" (Boeing) обмисля съкращаването на 10 процента от служителите си на фона на пандемията от коронавирус, съобщава вестник "Уолстрийт джърнъл", цитиран от Ройтерс и ТАСС.

Според източници на изданието компанията обсъжда варианти да пенсионира по-рано някои служители, част от персонала да бъде уволнен, а на други специалисти по-рано да им бъдат прекратени договорите, като им се изплатят компенсации.

В различните подразделения на "Боинг" в целия свят сега работят около 160 000 души. Все още не е взето окончателно решение за съкращаването на персонала с 10 процента. Няма и яснота дали ще бъдат съкратени служители от подразделението, изпълняващо поръчки в сферата на отбраната.

Потенциалните съкращения се очаква да засегнат до голяма степен търговското подразделение на "Боинг", която е под натиск заради кризата в авиосектора по света, отбелязва Ройтерс.

И преди пандемията от коронавирус "Боинг" преминаваше през сериозна криза заради двете катастрофи с модел "Боинг 737 Макс" (Boeing 737 MAX) - в Етиопия през март 2019 година, при която загинаха 157 души, и в Индонезия през октомври 2018 година, отнела живота на 189 души, припомня ТАСС. В резултат експлоатацията на този модел самолети е спряна.

 

Ръководството на американския самолетостроител "Боинг" (Boeing) обмисля съкращаването на 10 процента от служителите си на фона на пандемията от коронавирус, съобщава вестник "Уолстрийт джърнъл", цитиран от Ройтерс и ТАСС.

Според източници на изданието компанията обсъжда варианти да пенсионира по-рано някои служители, част от персонала да бъде уволнен, а на други специалисти по-рано да им бъдат прекратени договорите, като им се изплатят компенсации.

В различните подразделения на "Боинг" в целия свят сега работят около 160 000 души. Все още не е взето окончателно решение за съкращаването на персонала с 10 процента. Няма и яснота дали ще бъдат съкратени служители от подразделението, изпълняващо поръчки в сферата на отбраната.

Потенциалните съкращения се очаква да засегнат до голяма степен търговското подразделение на "Боинг", която е под натиск заради кризата в авиосектора по света, отбелязва Ройтерс.

И преди пандемията от коронавирус "Боинг" преминаваше през сериозна криза заради двете катастрофи с модел "Боинг 737 Макс" (Boeing 737 MAX) - в Етиопия през март 2019 година, при която загинаха 157 души, и в Индонезия през октомври 2018 година, отнела живота на 189 души, припомня ТАСС. В резултат експлоатацията на този модел самолети е спряна.

Коментари

Най

Следвайте ни

 
 

Още по темата

Още от категорията

Анкета

Кои от икономическите мерки на правителството за справяне с кризата одобрявате?