До преди половин година лаптопите бяха считани за един от "залязващите" компютърни формати, като дори и гигантите в бизнеса търпяха спад на продажбите. Три месеца по време на COVID-19 и нещата се обърнаха, твърдят анализаторите от Digitimes Research.
Причината е ясна - изключително много хора трябваше да започнат работа от вкъщи, а лаптопът е устройството, което е най-оптимално като цена, преносимост и удобство за тази цел. Продажбите скочиха с 10% още през март и продължиха да растат, но това не се отразява непременно позитивно на пазара.
Резкият ръст на търсенето, когато се очакваше тъкмо обратното, води до недостиг - производителите на компоненти в Югоизточна Азия просто не насмогват да изпълнят поръчките на компаниите, които после сглобяват и брандират машините. Дори Apple, Lenovo или пък HP да искат да продават повече и да имат капацитета за производство, без нужните чипове това е невъзможно. До съвсем скоро те намаляваха поръчките си на компоненти, а и много от заводите в Китай, Тайван и Южна Корея бяха пряко засегнати от пандемията.
Според анализаторите това ще доведе първо до недостиг на лаптопи в магазините - вероятно след няколко месеца - а после и до покачване на цените. В момента обаче много компании правят намаления на моделите си.
Подкрепете ни
Уважаеми читатели, вие сте тук и днес, за да научите новините от България и света, и да прочетете актуални анализи и коментари от „Клуб Z“. Ние се обръщаме към вас с молба – имаме нужда от вашата подкрепа, за да продължим. Вече години вие, читателите ни в 97 държави на всички континенти по света, отваряте всеки ден страницата ни в интернет в търсене на истинска, независима и качествена журналистика. Вие можете да допринесете за нашия стремеж към истината, неприкривана от финансови зависимости. Можете да помогнете единственият поръчител на съдържание да сте вие – читателите.
Подкрепете ни