Почти 20% от българите биха се отказали да пазаруват от магазин, в който не могат да платят с банкова карта, показва проучване на Visa Европа за нагласите на плащане у нас.
Електронните разплащания са предпочитан вариант от 37% от хората, когато правят покупки на стойност над 30 лева. 13% от потребителите плащат с карта и за покупки под тази стойност.
При покупката на хранителни стоки малкият квартален магазин губи популярност. Пазаруването в него привлича около 13% от потребителите, като средно 44% правят своите ежедневни покупки в хипермаркетите.
Българите осъществяват малки покупки на различни места – квартален супермаркет от верига (28%), хипермаркети (26%), както и квартални магазини (26%), но когато става въпрос за покупки на стойност 30 лева и повече, над две трети (73%) от потребителите казват, че предпочитат да пазаруват в големите търговски вериги.
Подкрепете ни
Уважаеми читатели, вие сте тук и днес, за да научите новините от България и света, и да прочетете актуални анализи и коментари от „Клуб Z“. Ние се обръщаме към вас с молба – имаме нужда от вашата подкрепа, за да продължим. Вече години вие, читателите ни в 97 държави на всички континенти по света, отваряте всеки ден страницата ни в интернет в търсене на истинска, независима и качествена журналистика. Вие можете да допринесете за нашия стремеж към истината, неприкривана от финансови зависимости. Можете да помогнете единственият поръчител на съдържание да сте вие – читателите.
Подкрепете ни