Френската авиокомпания Ер Франс (Air France) ще извърши днес прощалния си полет със самолет Еърбъс А380 (Airbus A380), съобщи Франс прес, цитирана от БТА.
Авиопревозвачът пострада силно от срива на въздушния трафик заради пандемията от коронавирус и реши да извади от експлоатация А380.
Самолетът ще излети следобед от парижкото летище Роаси и ще кръжи два часа над Франция, след което ще се върне отново на същото летище.
За този прощален полет с него ще пътуват всички сътрудници на компанията, пряко свързани с този самолет - пилоти, механици, наземен персонал. Списъкът с пътниците ще бъде допълнен от служители на Ер Франс, избрани чрез теглене на жребий.
Очаква се на борда да бъде и президентът и главен изпълнителен директор на групата Ер Франс-Ка Ел Ем (Air France-KLM) Бенжамен Смит, както и генералната директорка на Ер Франс Ан Ригай, уточнява новинарското издание на град Тулуза, където има завод на европейския самолетостроител.
Всъщност последният полет на Ер Франс с А380 е на 30 юни, а днешният е прощален, с който се слага символичен край на тази френска технологична авантюра.
Първият пътнически полет на Ер Франс с А380 е извършен на 23 ноември 2009 година между парижкото летище Роаси и Ню Йорк. На времето това беше първата авиокомпания, предлагаща полети с въздушния гигант.
Авиокомпанията разполага с девет А380: пет са нейни, а четири - под наем, които ще бъдат извадени от употреба в края на месеца.
Ер Франс обяви постепенното изваждане на А380 от флотилията си с краен срок в края на 2022 година. Кризата с COVID-19 обаче ускори процеса - значителният спад на търсенето на въздушен транспорт принуди авиокомпаниите да се откажат от своите суперджъмбо.
Стратегията на авиопревозвача сега е насочена към превръщането на флотилията му в по-компактна и по-конкурентоспособна, с по-усъвършенствани и по-модерни самолети с по-малък въглероден отпечатък.
"Орли" отново посреща пътници след три месеца пустота
Междувременно парижкото Орли възобнови днес полетите след три месеца принудително прекъсване заради срива на въздушния транспорт в резултат на пандемията от коронавирус.
В 6,25 часа сутринта местно време замина първият пътнически самолет от летището, за португалския град Порту, на нискотарифната компания Трансавиа (Transavia).
Орли беше затворено на 31 март вечерта. Преди да поеме по пистата, самолетът беше облят с водни струи от пожарникарите на летището на церемония, известна като "воден салют" ("water salute").
От близо три месеца всички пътнически полети от френската столица бяха прегрупирани на най-голямото парижко летище, Роаси-Шарл-де-Гол, за да бъдат по-рационални оперативните разходи.
Възобновяването на трафика на Орли ще стане изключително бавно. За днес са предвидени малко над 70 полета спрямо 600 в обичайно време.
Самолетите ще обслужват дестинации до Корсика, няколко европейски страни от Шенгенското пространство и френските отвъдморски територии.
Очакват се около 8000 пътници, което е по-малко от 10 на сто от обичайния пътникопоток от 90 000 пасажери средно на ден на това летище.
Очаква се полетите да достигнат 173 в началото на юли, но достигането на този брой остава несигурно, тъй като е свързано с това дали ще бъдат отворени някои граници, по-специално в Магреба, както и от развитието на санитарната обстановка.
За да се възстанови доверието на пътниците, са въведени санитарни мерки срещу разпространението на коронавируса.
Повече от 7000 афиша и стикери маркират социалната дистанция, монтирани са 150 помпички за дезинфектиращ гел и 137 плексигласови паравани на гишетата за регистрация и на терминалите.
Специална термокамера измерва температурата на пътниците, за да бъдат установявани евентуални случаи на коронавирус.
За живеещите около Орли обаче възобновяването на полетите означава край на тишината, на която можеха да се наслаждават близо три месеца.
Подкрепете ни
Уважаеми читатели, вие сте тук и днес, за да научите новините от България и света, и да прочетете актуални анализи и коментари от „Клуб Z“. Ние се обръщаме към вас с молба – имаме нужда от вашата подкрепа, за да продължим. Вече години вие, читателите ни в 97 държави на всички континенти по света, отваряте всеки ден страницата ни в интернет в търсене на истинска, независима и качествена журналистика. Вие можете да допринесете за нашия стремеж към истината, неприкривана от финансови зависимости. Можете да помогнете единственият поръчител на съдържание да сте вие – читателите.
Подкрепете ни