Article_top

Социалната мрежа Instagram влияе отрицателно върху начина, по който хората се възприемат, но учени установиха, че въздействието може да е положително, що се отнася до спорта, съобщи "Дойче веле".

Според британско проучване от 2017 г. Instagram е социалната платформа, която има най-силно отрицателно влияние върху възприемането на хората на техните тела, върху душевното им здраве и съня.

Но учени от Норвежкия университет за наука и технологии установиха, че хората, които редовно гледат мотивационни клипове в Instagram е по-вероятно да се заемат активно със спорт.

"Целта ни бе да покажем значението на личната мотивация за спортни занимания", казва един от водещите автори на изследването Фроде Стенсенг.

Участниците в проучването били разделени на две групи. Едната следвала акаунт в социалната мрежа, която публикувала мотивационни послания или снимки на всеки три дни за период от четири седмици. Другата група не следвала акаунта.

Участниците, следвали мотивиращия акаунт, свързвали активната спортна дейност с много положителни емоции. У членовете на другата група не се забелязвала такава промяна, казва Стенсенг. Според учените причината е, че хората, решили по своя инициатива да спортуват, се забавляват много повече.

"Четенето на мотивационни послания в социалните мрежи със сигурност може да предизвика у човек лична мотивация да спортува", коментира мотивационният треньор Петра Волфрам.

Instagram често се използва от фитнес инфлуенсъри за предоставяне на идеи за рецепти и програми - някои от тях са безплатни, а други - скъпоплатени. Американско проучване показва, че 82 на сто от хората са готови да купят продукт, ако инфлуенсър им го препоръча.

БТА

 

Социалната мрежа Instagram влияе отрицателно върху начина, по който хората се възприемат, но учени установиха, че въздействието може да е положително, що се отнася до спорта, съобщи "Дойче веле".

Според британско проучване от 2017 г. Instagram е социалната платформа, която има най-силно отрицателно влияние върху възприемането на хората на техните тела, върху душевното им здраве и съня.

Но учени от Норвежкия университет за наука и технологии установиха, че хората, които редовно гледат мотивационни клипове в Instagram е по-вероятно да се заемат активно със спорт.

"Целта ни бе да покажем значението на личната мотивация за спортни занимания", казва един от водещите автори на изследването Фроде Стенсенг.

Участниците в проучването били разделени на две групи. Едната следвала акаунт в социалната мрежа, която публикувала мотивационни послания или снимки на всеки три дни за период от четири седмици. Другата група не следвала акаунта.

Участниците, следвали мотивиращия акаунт, свързвали активната спортна дейност с много положителни емоции. У членовете на другата група не се забелязвала такава промяна, казва Стенсенг. Според учените причината е, че хората, решили по своя инициатива да спортуват, се забавляват много повече.

"Четенето на мотивационни послания в социалните мрежи със сигурност може да предизвика у човек лична мотивация да спортува", коментира мотивационният треньор Петра Волфрам.

Instagram често се използва от фитнес инфлуенсъри за предоставяне на идеи за рецепти и програми - някои от тях са безплатни, а други - скъпоплатени. Американско проучване показва, че 82 на сто от хората са готови да купят продукт, ако инфлуенсър им го препоръча.

БТА

Коментари

Най

Следвайте ни

 
 

Още по темата

Още от категорията

Анкета

Адекватни ли са мерките на правителството и щаба за справяне с пандемията?