Article_top

Facebook не приема исканията на бойкотиращите рекламодатели и няма намерение да се бори със съдържанието, съдържащо език на омразата. Това обявиха активистките организации зад рекламния бойкот на социалните мрежи на Зукърбърг след среща с ръководството на компанията, разказва Digital Trends.

Зукърбърг и дясната и лявата му ръка Шерил Сандбърг и Кристофър Кокс се срещнаха с представители от NAACP, Color of Change, Free Press и #StopHateForProfit (спри омразата за печалба, бел.ред.), организаторите на кампанията в която се включиха вече над 750 компании в САЩ. Техният призив е да се вземат мерки срещу езика на омразата в най-големите социални платформи - Facebook, Instagram и WhatsApp. С цел да притиснат компанията, те спряха напълно рекламите си на платформите.

Според организаторите на бойкота срещата е била PR акция и Зукърбърг не е приел почти нито едно от предложенията им. Единственото одобрено е да имат специален служител, който да отговаря за контрола на езика на омразата.

Те обаче искат и повече активност при борбата с радикалните групи в социалната мрежа, коригиране на алгоритъма, който препоръчва на хора да влязат в такива групи, както и компенсиране на рекламодатели, чиято реклама е пусната до постове, нарушаващи правилата на социалната мрежа. Зукърбърг и екипът му обаче не са поели такива ангажименти.

"Беше ясно, че при нашата среща днес Марк Зукърбърг и екипът на Facebook все още не са готови да се справят с омразата в своята платформа“, пишат активистите в свое съобщение.

Според тях Зукърбърг не взема бойкота насериозно и компанията ще предприеме мерки само ако това е в техен интерес.

Преди дни изтече информация от вътрешна среща, в която основателят и главен изпълнителен директор на социалната мрежа ясно е заявил, че няма да промени политиката на компанията под натиск, и че според него рекламодателите скоро ще се върнат. Факт е, че сред 750-те компании само три са от топ 25-те рекламодатели на Facebook. Отделно огромна част от приходите идват от малък и среден бизнес, който пък въобще не се интересува от бойкота.

Според Мишел Амазийн, доцент по масова комуникация в Бостънския университет, Facebook най-вероятно няма да направи смислени промени, тъй като самият бойкот е временен. Повечето компании се ангажираха да протестират срещу гиганта на социалните медии само през юли, което означава, че рекламните долари ще започнат да текат отново, когато месецът изтече.

 

Facebook не приема исканията на бойкотиращите рекламодатели и няма намерение да се бори със съдържанието, съдържащо език на омразата. Това обявиха активистките организации зад рекламния бойкот на социалните мрежи на Зукърбърг след среща с ръководството на компанията, разказва Digital Trends.

Зукърбърг и дясната и лявата му ръка Шерил Сандбърг и Кристофър Кокс се срещнаха с представители от NAACP, Color of Change, Free Press и #StopHateForProfit (спри омразата за печалба, бел.ред.), организаторите на кампанията в която се включиха вече над 750 компании в САЩ. Техният призив е да се вземат мерки срещу езика на омразата в най-големите социални платформи - Facebook, Instagram и WhatsApp. С цел да притиснат компанията, те спряха напълно рекламите си на платформите.

Според организаторите на бойкота срещата е била PR акция и Зукърбърг не е приел почти нито едно от предложенията им. Единственото одобрено е да имат специален служител, който да отговаря за контрола на езика на омразата.

Те обаче искат и повече активност при борбата с радикалните групи в социалната мрежа, коригиране на алгоритъма, който препоръчва на хора да влязат в такива групи, както и компенсиране на рекламодатели, чиято реклама е пусната до постове, нарушаващи правилата на социалната мрежа. Зукърбърг и екипът му обаче не са поели такива ангажименти.

"Беше ясно, че при нашата среща днес Марк Зукърбърг и екипът на Facebook все още не са готови да се справят с омразата в своята платформа“, пишат активистите в свое съобщение.

Според тях Зукърбърг не взема бойкота насериозно и компанията ще предприеме мерки само ако това е в техен интерес.

Преди дни изтече информация от вътрешна среща, в която основателят и главен изпълнителен директор на социалната мрежа ясно е заявил, че няма да промени политиката на компанията под натиск, и че според него рекламодателите скоро ще се върнат. Факт е, че сред 750-те компании само три са от топ 25-те рекламодатели на Facebook. Отделно огромна част от приходите идват от малък и среден бизнес, който пък въобще не се интересува от бойкота.

Според Мишел Амазийн, доцент по масова комуникация в Бостънския университет, Facebook най-вероятно няма да направи смислени промени, тъй като самият бойкот е временен. Повечето компании се ангажираха да протестират срещу гиганта на социалните медии само през юли, което означава, че рекламните долари ще започнат да текат отново, когато месецът изтече.

Коментари

Най

Следвайте ни

 
 

Още по темата

Още от категорията