Article_top

Българската национална телевизия (БНТ) не е нарушила закона, за каквото претендираха от екипа на президентската институция. Такова решение е взел днес Съветът за електронни медии (СЕМ), който се самосезира, след като от "Дундуков" 2 публично се оплакаха, че БНТ е направила манипулативни внушения и е изрязала само част от позицията на държавния глава по поредната порция изнесени от прокуратурата чатове на обвинеяемия Пламен Бобоков. 

Конкретният материал касае историята с "помилването" на Петър Ненов.

В писмото си до генералния директор на БНТ Емил Кошлуков, от прессекретариата на президентството посочват, че "интерпретацията и твърденията на прокуратурата по отношение на комуникацията на секретаря на държавния глава (...), са представени в цялост, включително чрез подробни графики, а отговорът на президентската институция е предаден отчасти и интерпретиран манипулативно и с внушения от страна на репортера. Отсъства позицията, че в "президентската институция няма и не се е провеждала процедура за помилването на лицето Петър Ненов".

Визират се новинарските емисии на "По света у и нас" от 20 ч и 23 ч на 30 юни.

От БНТ също отговориха - в ефир. Оттам посочват, че всичката информация е била сведена до графичен вид, както и че в емисията от предния ден позицията на Радев е била отразена подробно, докато тази от прокуратурата "сведена до секунди".

Тази престрелка стана повод СЕМ да се самосезира и да възложи на експерт да изготви доклад. Въпросният доклад бе разгледан днес, като според него обществената медия не е нарушила Закона за радиото и телевизията. Докладът е одобрен с три гласа "за", един "против" - Ивелина Димитрова и един "въздържал се" - Розита Еленова. 

При обсъждането са били изразени съображения, че в емисията от 23 ч на 30 юни БНТ се е отклонила от задълженията си по три точки от ЗРТ, за: гарантиране на правото на свободно изразяване на мнение; отразяване на различните идеи и убеждения в обществото чрез плурализъм на гледните точки във всяко от новинарските и актуално-публицистичните предавания с политическа и икономическа тематика и че всяко мнение може да бъде изразявано свободно в медийните услуги.

От СЕМ обаче коментираха, че експертите им разглеждат "По света и у нас" като цяло предаване, а не емисиите му по отделно. 

Ключови думи
 

Българската национална телевизия (БНТ) не е нарушила закона, за каквото претендираха от екипа на президентската институция. Такова решение е взел днес Съветът за електронни медии (СЕМ), който се самосезира, след като от "Дундуков" 2 публично се оплакаха, че БНТ е направила манипулативни внушения и е изрязала само част от позицията на държавния глава по поредната порция изнесени от прокуратурата чатове на обвинеяемия Пламен Бобоков. 

Конкретният материал касае историята с "помилването" на Петър Ненов.

В писмото си до генералния директор на БНТ Емил Кошлуков, от прессекретариата на президентството посочват, че "интерпретацията и твърденията на прокуратурата по отношение на комуникацията на секретаря на държавния глава (...), са представени в цялост, включително чрез подробни графики, а отговорът на президентската институция е предаден отчасти и интерпретиран манипулативно и с внушения от страна на репортера. Отсъства позицията, че в "президентската институция няма и не се е провеждала процедура за помилването на лицето Петър Ненов".

Визират се новинарските емисии на "По света у и нас" от 20 ч и 23 ч на 30 юни.

От БНТ също отговориха - в ефир. Оттам посочват, че всичката информация е била сведена до графичен вид, както и че в емисията от предния ден позицията на Радев е била отразена подробно, докато тази от прокуратурата "сведена до секунди".

Тази престрелка стана повод СЕМ да се самосезира и да възложи на експерт да изготви доклад. Въпросният доклад бе разгледан днес, като според него обществената медия не е нарушила Закона за радиото и телевизията. Докладът е одобрен с три гласа "за", един "против" - Ивелина Димитрова и един "въздържал се" - Розита Еленова. 

При обсъждането са били изразени съображения, че в емисията от 23 ч на 30 юни БНТ се е отклонила от задълженията си по три точки от ЗРТ, за: гарантиране на правото на свободно изразяване на мнение; отразяване на различните идеи и убеждения в обществото чрез плурализъм на гледните точки във всяко от новинарските и актуално-публицистичните предавания с политическа и икономическа тематика и че всяко мнение може да бъде изразявано свободно в медийните услуги.

От СЕМ обаче коментираха, че експертите им разглеждат "По света и у нас" като цяло предаване, а не емисиите му по отделно. 

Коментари

Най

Следвайте ни

 
 

Още от категорията