Article_top

Китайската компания Huawei постигна невъзможното - за пръв път от 9 години насам изтика Samsung и Apple от първото място по продажба на смартфони. Това сочат данните за втората четвърт на годината според доклад на анализаторите от Canalys.

Huawei са доставили 55,8 млн. смартфона за периода април-юни, с 2 млн. повече от Samsung (53,7 млн. бройки), и доста пред Apple. 

Както повечето неща през 2020 г., причината вероятно е в световната пандемия от COVID-19. Ръстът на продажбите идва от Китай, които бързо се завърнаха към нормален живот след строга карантина. Apple и Samsung обикновено бият Huawei в САЩ, където обаче ситуацията с новия коронавирус само се влошава.

Продажбите на всички са спаднали спрямо същия период на 2019 г. - но при Huawei спадът е с 5%, а при Samsung - с близо 30%. Корейската компания държи едва 1% от пазара в Китай.

Според анализаторите обаче е малко вероятно китайската компания да задържи първото място когато пазарът започне да се възстановява. Ограниченията върху Huawei от САЩ, довели до премахване на Google-ските услуги от смартфоните им води до спад извън родната им страна - с около 27%.

Apple освен това се оказва сериозен конкурент на Huawei дори в Китай с последните си модели - iPhone 11 и iPhone SE. Те са показали по-голям относителен растеж във втората четвърт на годината.

 

Китайската компания Huawei постигна невъзможното - за пръв път от 9 години насам изтика Samsung и Apple от първото място по продажба на смартфони. Това сочат данните за втората четвърт на годината според доклад на анализаторите от Canalys.

Huawei са доставили 55,8 млн. смартфона за периода април-юни, с 2 млн. повече от Samsung (53,7 млн. бройки), и доста пред Apple. 

Както повечето неща през 2020 г., причината вероятно е в световната пандемия от COVID-19. Ръстът на продажбите идва от Китай, които бързо се завърнаха към нормален живот след строга карантина. Apple и Samsung обикновено бият Huawei в САЩ, където обаче ситуацията с новия коронавирус само се влошава.

Продажбите на всички са спаднали спрямо същия период на 2019 г. - но при Huawei спадът е с 5%, а при Samsung - с близо 30%. Корейската компания държи едва 1% от пазара в Китай.

Според анализаторите обаче е малко вероятно китайската компания да задържи първото място когато пазарът започне да се възстановява. Ограниченията върху Huawei от САЩ, довели до премахване на Google-ските услуги от смартфоните им води до спад извън родната им страна - с около 27%.

Apple освен това се оказва сериозен конкурент на Huawei дори в Китай с последните си модели - iPhone 11 и iPhone SE. Те са показали по-голям относителен растеж във втората четвърт на годината.

Коментари

Най

Следвайте ни

 
 

Още по темата

Още от категорията