Article_top

Социалната мрежа Twitter е заплашена от глоба между 150 и 250 млн. долара от американската Федерална търговска комисия, съобщи Techdirt.com.

Причината - недопустимата употреба на телефонни номера на потребители за маркетинг.

Става дума за информация, събрана чрез т.нар. двуфакторна автентификация. Това е един от по-новите методи за предпазване на онлайн акаунтите, който включва потвърждение за влизане през дадено устройство с телефонен номер. Типично се праща код на есемес, който въвеждате, когато влезете в профила си. Това гарантира, че дори някой да се е сдобил с потребителското име и паролата ви, не може просто да нахлуе в профила ви.

Системата не е перфектна, но е значително по-сигурна от това да има човек само парола - защото хиляди профили и пароли изтичат всеки ден и се продават от хакери по тъмните кътчета на световната мрежа.

Twitter обаче са ползвали събраните по този начин номера за маркетинг - т.е. са ги продавали на компании, които да звънят на хората и да им предлагат продукти. Особено в САЩ, където проблемът с т.нар. робокол (масирано звънене от автоматични рекламни агенти) е изключително натоварващ потребителите и мрежите. 

Освен че досажда на потребителите, подобна практика увеличава шанса те да не искат да ползват двуфакторна идентификация и подронва доверието в системата.

Twitter са заплашени от глоба, тъй като Федералната търговска комисия са указали още през 2011 г., че подобна употреба на данни за маркетинг е недопустима без ясно информиране на потребителя.

Facebook, разбира се, също е виновен в същото - но вече е глобен за нарушението. Става дума за миналогодишната глоба от 5 млрд. долара, наложена на компанията на Зукърбърг. Нарушенията на Facebook обаче са толкова много, че тази е една от многото в дълъг списък със злоупотреби с лични данни.

 
ТЕХНОЛОГИИ RipTwitter

Социалната мрежа Twitter е заплашена от глоба между 150 и 250 млн. долара от американската Федерална търговска комисия, съобщи Techdirt.com.

Причината - недопустимата употреба на телефонни номера на потребители за маркетинг.

Става дума за информация, събрана чрез т.нар. двуфакторна автентификация. Това е един от по-новите методи за предпазване на онлайн акаунтите, който включва потвърждение за влизане през дадено устройство с телефонен номер. Типично се праща код на есемес, който въвеждате, когато влезете в профила си. Това гарантира, че дори някой да се е сдобил с потребителското име и паролата ви, не може просто да нахлуе в профила ви.

Системата не е перфектна, но е значително по-сигурна от това да има човек само парола - защото хиляди профили и пароли изтичат всеки ден и се продават от хакери по тъмните кътчета на световната мрежа.

Twitter обаче са ползвали събраните по този начин номера за маркетинг - т.е. са ги продавали на компании, които да звънят на хората и да им предлагат продукти. Особено в САЩ, където проблемът с т.нар. робокол (масирано звънене от автоматични рекламни агенти) е изключително натоварващ потребителите и мрежите. 

Освен че досажда на потребителите, подобна практика увеличава шанса те да не искат да ползват двуфакторна идентификация и подронва доверието в системата.

Twitter са заплашени от глоба, тъй като Федералната търговска комисия са указали още през 2011 г., че подобна употреба на данни за маркетинг е недопустима без ясно информиране на потребителя.

Facebook, разбира се, също е виновен в същото - но вече е глобен за нарушението. Става дума за миналогодишната глоба от 5 млрд. долара, наложена на компанията на Зукърбърг. Нарушенията на Facebook обаче са толкова много, че тази е една от многото в дълъг списък със злоупотреби с лични данни.

Коментари

....

Интересно. Всичко това обезсмисля двуфакторната идентификация с телефонен номер. Пък който иска да си дава чувствителни лични данни наляво и надясно, нека го прави. Нито онлайн платформите ще пропуснат такава възможност за реклами и продажби, нито хакерите. В "А1" също имаше такива маркетингови трикове, но разбрах за механизма, чрез който ги спрях окончателно.

Най

Следвайте ни

 
 

Още по темата

Още от категорията

Анкета

Къде ще почивате на официалните празници през септември?