Article_top

За първи път България влиза в категорията на държави с много висока степен на развитие на електронното управление, похвалиха се от Държавна агенция "Електронно управление".

Става думи за доклада на ООН за Индексът за развитие на електронното правителство (EGDI), според който сме на 44-то място в света сред 193 държави, и се нареждаме до други европейски държави като Чехия, Словакия, Латвия, Хърватия, Унгария и Румъния.

В добавка сме скочили и в "Индекса за е-участие" до 23-то място с цели 12 позиции.

"Правителството взема предвид коментарите и запитванията на гражданите, предоставени посредством интернет, повече от преди", е едно от обясненията за ръста ни в класацията.

Позицията ни в класацията се базира на двугодишни наблюдения върху това доколко адекватна е телекомуникационната инфраструктра, способността на хората да ползват информационно-компютърни технологии, и наличието на онлайн услуги. Измерва се и ефективността на държавните институции във включването на обществото в процеса на формиране на политики.

Факт е, че през последните две години има виден ръст на новите електронни услуги, добавяни от ключови институции като НАП, Патентното ведомство, Имотния регистър и др. 

 
Снимка БГНЕС

За първи път България влиза в категорията на държави с много висока степен на развитие на електронното управление, похвалиха се от Държавна агенция "Електронно управление".

Става думи за доклада на ООН за Индексът за развитие на електронното правителство (EGDI), според който сме на 44-то място в света сред 193 държави, и се нареждаме до други европейски държави като Чехия, Словакия, Латвия, Хърватия, Унгария и Румъния.

В добавка сме скочили и в "Индекса за е-участие" до 23-то място с цели 12 позиции.

"Правителството взема предвид коментарите и запитванията на гражданите, предоставени посредством интернет, повече от преди", е едно от обясненията за ръста ни в класацията.

Позицията ни в класацията се базира на двугодишни наблюдения върху това доколко адекватна е телекомуникационната инфраструктра, способността на хората да ползват информационно-компютърни технологии, и наличието на онлайн услуги. Измерва се и ефективността на държавните институции във включването на обществото в процеса на формиране на политики.

Факт е, че през последните две години има виден ръст на новите електронни услуги, добавяни от ключови институции като НАП, Патентното ведомство, Имотния регистър и др. 

Коментари

Най

Следвайте ни

 
 

Още по темата

Още от категорията

Анкета

Заразихте ли се с COVID-19?