Световноизвестният моден дизайнер Кензо Такада - основател на марката KENZO, почина на 81 години, след усложнения от COVID-19.
"Кензо Такада ни напусна на 4 октомври 2020 г. в Американската болница в Ньои сюр Сен вследствие на COVID-19", съобщиха от модната му компания.
Такада беше първият японски дизайнер, наложил се в Париж, където изгради цялата си кариера и стана прочут, припомня БТА.
Вестта за кончината му дойде в края на Парижката седмица на модата, чийто деветдневен календар представи необичаен моден сезон за пролет/лято 2021 заради пандемията от новия коронавирус, отбеляза Асошиейтед прес. Броени дни преди смъртта на дизайнера модна къща "Кензо" представи във френската столица новата си колекция под знака на пчелите.
"Мисля, че внесох свобода в модата, в начина на носене на дрехите, на движение в тях, на цветовете. Жената "Кензо" е свободна, красива и динамична", каза дизайнерът неотдавна пред АФП.
Светът на модата отдаде почит на прочутия японец като го описа като мъж с "енергия, талант, мил човек", чието отношение към дрехите на жените и интернационален стил са изпреварили времето си. Той ще бъде запомнен с почерка си, който означаваше "свобода за женското тяло".
Кензо Такада е роден през 1939 г. и расте като срамежливо дете в семейство със седем деца в Химеджи, Япония. Запален е по рисуването, но започва да следи внимателно заниманията по шиене на двете си сестри. Като юноша взима решение да се отдаде на дизайна на дрехи и от края на 50-те години учи в Колежа по моден дизайн Бунка в Токио, където е един от първите мъже в историята на колежа, посочва ТАСС.
След месец и половина плаване с кораб, Кензо Такада пристига в Марсилия, когато е на 24 години. Идеята е да прекара няколко седмици във Франция, но така и никога не я напуска.
"Пристигнах на Лионската гара в Париж на 1 януари 1965 г. Беше нощ и гарата бе стара, мръсна, тъмна. Взех такси и първото ми впечатление от Париж беше, че е мрачно, тъмно. След това таксито мина покрай катедралата "Нотр Дам". Тя беше величествена. Това малко ме успокои", споделя дизайнерът в биографичната книга "Кензо Такада", публикувана през 2018 г.
В Париж Кензо започва да се препитава, като продава свои скици на дизайнера Луи Феро, на сп."Ел" и на "Жарден де Мод". Учи усилено френски. Скоро отваря малък бутик на "Галери Вивиен" в Париж, който декорира с мотиви от джунглата и през 1969 г. лансира марката си "Джангъл Джап" (Jungle Jap). Кензо Такада е първият японски моден дизайнер, утвърдил се във френската столица.
"По онова време синтетичните материи бяха на мода в Париж, а дрехите бяха доста тъмни. Възползвах се от връщането си до Япония, за да купя цветни памучни платове", споделя той. Цветните щампи стават негова запазена марка.
Памучните му дрехи, съчетаващи парижката мода с традиционните японски кимона, смело смесват цветове и принтове, а на дефилетата му манекените танцуват и скачат.
Кензо става популярен през 1970 г., когато модната списание "Ел" публикува на корицата модел в рокля по негов дизайн. Година по-късно той показва колекции в Токио и в Ню Йорк и добива световна известност.
Такада казва, че вдъхновение в работата си черпи от Ив Сен Лоран. През 1976 г. дава името си "Кензо" на бранда си. В края на 70-те години вече е един от водещите модни дизайнери в света. От 1983 г. започва да представя и мъжки модни колекции. През втората половина на 80-те години представя своя линия джинси и детска мода, навлиза и в парфюмерията.
Любовта му към пътуването и използването на етнически мотиви и влияния в колекциите личат ярко през трите десетилетия начело на "Кензо".
През 1993 г. продава бранда "Кензо" на френския концерн Ел Ве Ем Аш (LVMH- Louis Vuitton Moet Hennessy)
През 1999 г. създава последната си колекция за "Кензо" и се оттегля от модата, за да се отдаде на рисуване. През 2004 г. представя бранда "Гокан Кобо"( Gokan Kobo) и разработва предмети за домашен интериор. През последните години сътрудничи с френската мебелна компания "Рош Бобуа" (Roche Bobois).
Кензо Такада е удостоен с френския орден на Почетния легион през 2015 г.
Подкрепете ни
Уважаеми читатели, вие сте тук и днес, за да научите новините от България и света, и да прочетете актуални анализи и коментари от „Клуб Z“. Ние се обръщаме към вас с молба – имаме нужда от вашата подкрепа, за да продължим. Вече години вие, читателите ни в 97 държави на всички континенти по света, отваряте всеки ден страницата ни в интернет в търсене на истинска, независима и качествена журналистика. Вие можете да допринесете за нашия стремеж към истината, неприкривана от финансови зависимости. Можете да помогнете единственият поръчител на съдържание да сте вие – читателите.
Подкрепете ни