Популярната платформа за стрийминг на музика Spotify планира да позволи на всеки подкаст да монетизира слушанията си, съобщи Engadget.

Това означава, че независимо къде е качен, ако подкастът се слуша в Spotify, авторът може да включи реклами в него и така да печели. 

В момента повечето подкастъри или уреждат и записват сами рекламите си, или ползват услугите на подкастърски платформи, които имат малки портфолиа с рекламодатели.

Spotify обаче приключва покупка на една от тези платформи - Megaphone, която има и технологията за вкарване на реклама по време на стрийминга. Това означава, че от създателя на подкаста не се изисква да намери място за рекламата в оригиналния запис.

Има опасност обаче и създателите на онлайн радиошоута да се откажат от другите платформи като Apple, Google Podcasts и пр., за да работят само със Spotify - заради гарантирана реклама. Потребителите със сигурност няма да са доволни - това означава повече реклами в подкастите.