Article_top

Успокоително средство, или по народному - "легнал полицай", който не затормозява градския транспорт, а само леките коли... Това е идеята на Европейския център за транспортни политики, която възникнала след катастрофата, при която загина Милен Цветков и вече е приета от Столична община.

Пред БНТ Диана Русинова от центъра казва, че веднага след инцидента са се провели разговори за това - ако друг водач реши да кара с превишена скорост в този участък, да бъде възпрепятстван физически, за да не може да развие такава скорост.

Клуб Z припомня, че според експертиза шофьорът, който удари Цветков, се е движел с 99 км/ч в момента на удара, въпреки че е било светло, ясно и е възприел спряната кола и червения сигнал на светофара от поне 200 м. 

"Голяма част от експертите в Столична община изказаха своето несъгласие с това да се поставят изкуствени изпъкнали неравности и легнали полицаи, защото по тази улица минава градски транспорт", обяснява Русинова.

Тогава от Европейския център за транспортни политики направили задълбочено проучване за практиката в други държави. И попаднали на това решение, което и предложили на Столична община.

"Те самите са много отворени на подобни иновации, преди години пак от Столична община тръгна и надигнатата пешеходна пътека, за първи път беше тествана в София", напомни Русинова.

От "Спаси София" също са подкрепили проекта.

"Много хора се изказват против и смятат, че шофьорите ще търсят как да ги заобикалят, но искам да уверя всички, че става дума за нещо инженерно сметнато и почти по нищо не се различава от класическата изкуствена неравност. Целта на изкуствените неравности не е да повредим автомобила на някого, а да го накараме да намали и да даде възможност да види пешеходците, да даде възможност и на градския транспорт да се включи", обясни Русинова.

Обикновената изкуствена неравност преминава непрекъснато през цялата широчина на платното за движение, докато тази неравност е прекъсната - тя е достатъчно широка, за да могат гумите на превозните средства от градския транспорт да минат покрай самата възглавница, без да се налага да се качват и да слизат от нея.

Останалите автомобили ще бъдат принудени да минават с една част или изцяло през нея, която ще ги принуди да намалят скоростта си.

До две седмици Столична община трябва да реши къде точно ще бъдат разположени тези изкуствени неравности.

Ето повече за проекта:

 

 

 

Успокоително средство, или по народному - "легнал полицай", който не затормозява градския транспорт, а само леките коли... Това е идеята на Европейския център за транспортни политики, която възникнала след катастрофата, при която загина Милен Цветков и вече е приета от Столична община.

Пред БНТ Диана Русинова от центъра казва, че веднага след инцидента са се провели разговори за това - ако друг водач реши да кара с превишена скорост в този участък, да бъде възпрепятстван физически, за да не може да развие такава скорост.

Клуб Z припомня, че според експертиза шофьорът, който удари Цветков, се е движел с 99 км/ч в момента на удара, въпреки че е било светло, ясно и е възприел спряната кола и червения сигнал на светофара от поне 200 м. 

"Голяма част от експертите в Столична община изказаха своето несъгласие с това да се поставят изкуствени изпъкнали неравности и легнали полицаи, защото по тази улица минава градски транспорт", обяснява Русинова.

Тогава от Европейския център за транспортни политики направили задълбочено проучване за практиката в други държави. И попаднали на това решение, което и предложили на Столична община.

"Те самите са много отворени на подобни иновации, преди години пак от Столична община тръгна и надигнатата пешеходна пътека, за първи път беше тествана в София", напомни Русинова.

От "Спаси София" също са подкрепили проекта.

"Много хора се изказват против и смятат, че шофьорите ще търсят как да ги заобикалят, но искам да уверя всички, че става дума за нещо инженерно сметнато и почти по нищо не се различава от класическата изкуствена неравност. Целта на изкуствените неравности не е да повредим автомобила на някого, а да го накараме да намали и да даде възможност да види пешеходците, да даде възможност и на градския транспорт да се включи", обясни Русинова.

Обикновената изкуствена неравност преминава непрекъснато през цялата широчина на платното за движение, докато тази неравност е прекъсната - тя е достатъчно широка, за да могат гумите на превозните средства от градския транспорт да минат покрай самата възглавница, без да се налага да се качват и да слизат от нея.

Останалите автомобили ще бъдат принудени да минават с една част или изцяло през нея, която ще ги принуди да намалят скоростта си.

До две седмици Столична община трябва да реши къде точно ще бъдат разположени тези изкуствени неравности.

Ето повече за проекта:

 

 

Коментари

Най

Следвайте ни

 
 

Още по темата

Още от категорията