Article_top

Социалната мрежа Facebook ще пусне догодина своята нова секция News и във Великобритания, като Зукърбърг ще плаща лиценз на британски медии, за да ползва тяхното съдържание.

Сред бъдещите партньори на социалната мрежа са медии като "Гардиън", "Икономист", "Мирър" и лайфстайл издания от групите "Хърст", "Конде Наст" и други.

Компанията ще плаща и за уникално съдържание - такова, което още не е качено на сайтовете на медиите. Целта на компанията е да помогне на издателите да достигнат нова публика и да увеличи възможностите за реклама и абонаменти, твърдят те в блога на социалната мрежа.

Новата секция Facebook News ще съдържа както персонализирани новини, така и подбрани от екипа на социалната мрежа. А по време на ключови новинарски събития - и оригинални статии, излизащи само там.

Все още не е ясно колко точно ще получават медиите, но според "Гардиън" сумите могат да достигнат милиони паундове годишно. Компанията може да включи и малки местни сайтове, с които няма договори.

През последните години Facebook и търсачката Google са критикувани, че на практика употребяват съдържанието на новинарските сайтове, без да им плащат. В САЩ една четвърт от новинарските сайтове в последните 15 години за затворили, а във Великобритания са спрели да излизат 198 местни вестника.

Същевременно социалната мрежа се пълни с фалшиви и заблуждаващи новини.

В опит да отговори на критиката Facebook започна няколко програми за финансиране на качествената журналистика в САЩ и Великобритания, в които досега са вложени десетки милиони - но с ограничен успех.

Google също има свой план за новинарска секция - Google News Showcase, за което техногигантът е отделил 1 млрд. долара, които би трябвало да се разпределят на издатели, които да предоставят съдържание. И тази програма се очаква да започне през 2021 г.

Според критиците основната цел на компаниите е да намалят натиска за по-строги регулации върху дейността им.

 

Социалната мрежа Facebook ще пусне догодина своята нова секция News и във Великобритания, като Зукърбърг ще плаща лиценз на британски медии, за да ползва тяхното съдържание.

Сред бъдещите партньори на социалната мрежа са медии като "Гардиън", "Икономист", "Мирър" и лайфстайл издания от групите "Хърст", "Конде Наст" и други.

Компанията ще плаща и за уникално съдържание - такова, което още не е качено на сайтовете на медиите. Целта на компанията е да помогне на издателите да достигнат нова публика и да увеличи възможностите за реклама и абонаменти, твърдят те в блога на социалната мрежа.

Новата секция Facebook News ще съдържа както персонализирани новини, така и подбрани от екипа на социалната мрежа. А по време на ключови новинарски събития - и оригинални статии, излизащи само там.

Все още не е ясно колко точно ще получават медиите, но според "Гардиън" сумите могат да достигнат милиони паундове годишно. Компанията може да включи и малки местни сайтове, с които няма договори.

През последните години Facebook и търсачката Google са критикувани, че на практика употребяват съдържанието на новинарските сайтове, без да им плащат. В САЩ една четвърт от новинарските сайтове в последните 15 години за затворили, а във Великобритания са спрели да излизат 198 местни вестника.

Същевременно социалната мрежа се пълни с фалшиви и заблуждаващи новини.

В опит да отговори на критиката Facebook започна няколко програми за финансиране на качествената журналистика в САЩ и Великобритания, в които досега са вложени десетки милиони - но с ограничен успех.

Google също има свой план за новинарска секция - Google News Showcase, за което техногигантът е отделил 1 млрд. долара, които би трябвало да се разпределят на издатели, които да предоставят съдържание. И тази програма се очаква да започне през 2021 г.

Според критиците основната цел на компаниите е да намалят натиска за по-строги регулации върху дейността им.

Коментари

Най

Следвайте ни

 
 

Още по темата

Още от категорията