Държавата не може да се справи сама с управлението на националната тол система и за това ще даде 141 милиона лева в следващите години на частна фирма да я управлява. Това стана известно от думите на министърката на регионалното развитие Петя Аврамова, която участва в парламентарния контрол. Тя отговаря на въпроси на депутати от БСП, които не останаха доволни и поискаха ново нейно изслушване в парламентарната зала на 18 декември. По същата тема.
От левицата припомниха, че управлението на тол системата трябваше да се извършва от регионалото министерство и Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ). Но сега с анекс се наема външна фирма, която ще получава въпросната сума.
Така австрийската компания "Капш трафик сълюшънс" ще получава по 28 милиона лева на година, разясни Петя Аврамова. И уточни, че има възможност след две години догворът да се прекрати. Тя обясни решението да се наеме външна фирма с доклад на Световната банка, според който АПИ щяла да придобие ноу-хауто изпълнителя за около 5 години. И освен това държавната агенция ще придобие и авторските права за софтуера.
По време на парламентарния контрол регионалната министърка съобщи, че по време на извънредното положение между 13 март и 13 май са събрани по-малко приходи от винетки. Те са били около 10.5 млн. лв, при прогнозирани 30 млн. лв. За юни, юли и август сумата стига почти 12 млн. лв. Очакванията са приходите от винетки и тол такси през тази година са с 6% по-малко, стана известно от изслушването на Петя Аврамова.
Подкрепете ни
Уважаеми читатели, вие сте тук и днес, за да научите новините от България и света, и да прочетете актуални анализи и коментари от „Клуб Z“. Ние се обръщаме към вас с молба – имаме нужда от вашата подкрепа, за да продължим. Вече години вие, читателите ни в 97 държави на всички континенти по света, отваряте всеки ден страницата ни в интернет в търсене на истинска, независима и качествена журналистика. Вие можете да допринесете за нашия стремеж към истината, неприкривана от финансови зависимости. Можете да помогнете единственият поръчител на съдържание да сте вие – читателите.
Подкрепете ни