Популярната платформа за стрийминг на музика Spotify готви нов подход към препоръчването на нови песни - на базата на гласа на потребителя, разказва Gizmodo.
Става дума за патент, регистриран от компанията наскоро, който описва интересен като концепция алгоритъм. Той ще преценява каква музика да ни препоръча на базата на аудио сигнал - гласа ни, фоновите звуци и дори акцента ни. В добавка, алгоритъмът ще се опита да анализира и "емоционалното състояние на говорещия" и да препоръча подходяща песен според настроението ни.
Анализът на фонов шум пък ще даде индикация къде се намираме - навън, в затворено помещение, във влака, на купон, както и с колко хора споделяме това пространство.
Събирането на тези метаданни е притеснително от гледна точка на сигурността на личните данни - но такава услуга със сигурност ще бъде доброволна за употреба. Гласови асистенти като Alexa и Siri вече събират подобни данни от години.
Разбира се, един патент сам по себе си не означава нищо - както отбелязват и от самата компания в изявление пред Pitchfork.
"Пускаме искания за патент за стотици изобретения. Някои от тях са част от бъдещи продукти, други - не. Амбицията ни е да създадем най-доброто аудио преживяване, но за момента нямаме новина, която да споделим", пишат от Spotify.
Още по темата
Подкрепете ни
Уважаеми читатели, вие сте тук и днес, за да научите новините от България и света, и да прочетете актуални анализи и коментари от „Клуб Z“. Ние се обръщаме към вас с молба – имаме нужда от вашата подкрепа, за да продължим. Вече години вие, читателите ни в 97 държави на всички континенти по света, отваряте всеки ден страницата ни в интернет в търсене на истинска, независима и качествена журналистика. Вие можете да допринесете за нашия стремеж към истината, неприкривана от финансови зависимости. Можете да помогнете единственият поръчител на съдържание да сте вие – читателите.
Подкрепете ни