Една от големите теми на Евро 2020 е отношението на звездите към напитките на пресконференциите преди и след мачове. Голяма е - това са гигантски фирми, в случая спонсори на шампионата. И замесилите се футболисти са големи - всичко тръгна от Кристиано Роналдо с ясния избор, който той направи. Че и препоръча.
В цялата работа има маркетинг, реклама, социални мрежи, медии... Огромен бизнес.
Историята започна от Кристино, който на брифинг на португалците отмести две бутилки "Кока-Кола" встрани, хвана една с вода и повдигна към репортерите.
"Вода, не "Кока-Кола", рече той.
Всеки може лесно да си представи до какво доведе това, изказано от човек с такава известност и стотици милиони последователи.
Марката отговори лаконично: всеки има право на избор за своите предпочитания за напитки, всеки има различен вкус и нужди.
Припомнихме си, че шампионът на Европа, Англия, Испания и Италия е абсолютен маниак по отношение на тренировки, възстановяване, хранене, сън и т.н. На което явно дължи спортното си дълголетие. Няколко пъти той е споделял, че опитва да ограничи големия си син от това да яде вредни храни и пие газирани напитки. Рядко му се отдава.
А в суматохата дори се появиха информации, че заради постъпката на №7 "Кока-Кола" загубила 4 милиарда долара от пазарната си стойност. Опровергаха го - не Роналдо е причината това да се случи и нищо страшно не е станало. Но ходи обяснявай сега. Някои вече си мислят, че португалецът и компанията "водят война".
Примерът на Роналдо последва Мануел Локатели, който след двата гола за Италия във вратата на Швейцария изтика встрани две бутилки "Кола" и "центрира" една с вода (долу).
Пол Погба не остана по-назад. Той демонстративно скри шише "Хайнекен" пред журналистите. Нищо не каза. Всеки с приоритетите си наистина - французинът е отдаден мюсюлманин и не употребява алкохол. Нищо, че на тези събития се вади само безалкохолна бира.
Има и шегаджии, разбира се. И слава Богу. Шотландският национал Джон Макгин попита следното, сядайки на брифинг: "Някаква "Кола"?"
Последва смях в залата. Така де, в случая той нямаше и избор - видя само "водата на Роналдо" пред себе си.
Засега слагаме точка с проявата на украинската звезда Андрий Ярмоленко. Вчера той вкара гол и даде асистенция за 2:1 срещу Северна Македония, взе наградата за Играч на мача и логично беше в настроение.
"Мога ли да направя нещо?, започна нападателят. - Видях Роналдо да го прави. Искам да преместя "Кока-Кола" тук, а бирата - тук. Да са заедно на масата. "Кола" и "Хайнекен", моля, свържете се с мен!"
В Ярмоленко има още много футбол, но може да се замисли за бизнес кариера, когато един спре да тича по терените.
На УЕФА се налага на влиза в обяснителен режим. Дали ще наказва футболистите, ако прецени, че засягат нейни търговски интереси, ще реагира ли по някакъв начин? Не, няма да ги наказва, няма основание.
"На футболистите се предлагат вода, "Кока-Кола" и "Кока-Кола" без захар, когато пристигнат на пресконференция", заяви говорител на европейската футболна централа, като добави и това за вкусовете и нуждите.
А "Кока-Кола" и "Хайнекен" няма да ги мислим. Хора получават добри заплати там, за да реагират в такива ситуации. Губещи тук няма.
Още по темата
- За десети път Кока-Кола ХБК България бе отличена с престижната награда TRUE LEADERS
- България е получила близо четвърт от средствата по Механизма за възстановяване и устойчивост
- Вижте какво пише в проекта за пълна забрана на енергийни напитки за деца
- ЕК дава България на съд за три нарушения, стартира и няколко наказателни процедури срещу страната
Подкрепете ни
Уважаеми читатели, вие сте тук и днес, за да научите новините от България и света, и да прочетете актуални анализи и коментари от „Клуб Z“. Ние се обръщаме към вас с молба – имаме нужда от вашата подкрепа, за да продължим. Вече години вие, читателите ни в 97 държави на всички континенти по света, отваряте всеки ден страницата ни в интернет в търсене на истинска, независима и качествена журналистика. Вие можете да допринесете за нашия стремеж към истината, неприкривана от финансови зависимости. Можете да помогнете единственият поръчител на съдържание да сте вие – читателите.
Подкрепете ни