Популярната сред тийнейджърите китайска социална мрежа TikTok предлага нова услуга, за момента в САЩ - TikTokResumes, видео резюме, което потребителите да плащат директно на желаните работодатели.

TikTok, което в ядрото си е видеоплатформа с 15- до 60-секундни клипове, прави това по много прост начин - с таг #TikTokResumes и споразумения с десетки компании в САЩ. Сред тях са големи вериги като Target и Chipotle, и още NASCAW, WWE, Shopify, както и медийни компании като Meredith Corporation, ATTN и PopSugar, които стоят зад множество местни телевизии, списания, онлайн издания и др. в Щатите.

"Искаме да подкрепи членовете на нашата общност, които си търсят възможности за работа, като окуражаваме потребителите да превърнат своето хартиено резюме в дигитално видео резюме", мотивират се от TikTok.

Разбира се, това има и недостатъци - всички резюмета са публични, за да може компаниите да ги виждат. Това може да създаде потенциални проблеми - например работодателят да разбере, че работникът му си търси нова работа. 

Друг проблем е, че служителите не могат да следят как се разглеждат резюметата им и на какъв етап са, тъй като всяка участваща компания има свой собствен, различен метод за наемане на нови хора.

Основна цел на TikTok е да окуражи най-младото поколение, което сега влиза в активна трудова възраст, да ползва тази платформа за търсене на работа. След отменянето на заповедта на бившия президент Доналд Тръмп за забрана на платформата в САЩ, нейните акции и нейната популярност в САЩ и по света избухнаха с още по-голяма сила.

Първоначално във фокуса основно на тийнейджърите, сега все повече бизнеси създават свои профили в социалната мрежа, която изисква минимално количество внимание от потребителите.

Хора, които търсят работа в САЩ, могат да пускат резюметата си от 31 юли. Компанията не поема ангажимент кога програмата ще започне да действа и в други държави.