Министърът на икономиката Кирил Петков подписа днес с германската компания Next eGO меморандум за изграждане на завод за електромобили край Ловеч.
"Много съм горд, че немска компания на бъдещето, която вече произвежда електромобили, ще прави основното си производство в Ловеч. Голяма част от добавената стойност ще се произвежда в България, кабелите на автомобила ще се произвеждат в Ямбол. Имаме още няколко доставчика, които ще работят с тях. Това ще се случва в Ловеч - точно, където имаме нужда от такива работодатели", заяви той.
В края на 2023 г. в Ловеч се очаква да отвори първият по рода си завод, откъдето да тръгват над 30 000 електрически коли годишно. Именно затова меморандумът между германската фирма производител и българското правителство за изграждане на завода бе подписан днес.
„В България ще се произвеждат 3 модификации. Една от тях е с изключително иновативен интериор, по-големи батерии и повече мощност. Автомобилът е кросверсия, с по-висока проходимост. Заводът ще заработи във втората половина на 2023 година, планът ни е амбициозен и предвижда фабриката да бъде построена за кратък период от време”, казва пред медията Любомир Станиславов - изпълнителен директор на българския клон, пред Нова тв.
На първия етап са планирани 1000 работни места за служители на фабриката. Около нея ще бъде създадена индустриална зона за доставчици, където работните места би трябвало да достигна 4000-5000.
"На първо място в България има автомобилен клъстър, който създава изключително добра база от доставчици. Също така ние сме дигитална компания от нов тип и имаме нужда от хора с умения в софтуера. С изненада открихме, че автомобилният софтуер се развива много добре в България. В Ловеч вече има квалифицирана работна ръка в завода „Балкан”, които ще ни помогнат да стартираме производството по много добър начин ”, смята и проф. Улрих Хеман – член на борда на директорите от германска страна.
Според Станиславов автомобилната индустрия се намира на прага на революция.
"Представете си, че с нея ще може да се придвижите за 1 лв. в рамките на 100 км. Пробегът ще бъде между 200-240 км с едно зареждане", каза той за колата, която ще бъде почти изцяло от алуминий с много малко стомана.
Базовата цена на модела, представен днес пред медии в София, се очаква да бъде около 20 000 евро.
Както Клуб Z писа, преди дни министър Кирил Петков спомена за очакваната инвестиция в размер на около 140 млн. евро.
Днс пред бТВ пък Стамен Янев - шеф на Агенцията за инвестиции заяви, че основната роля за привличан на германците от eGO са изиграли служебният министър на икономиката Кирил Петков и колегата му във финансовия ресор Асен Василев.
„Росен Плевнелиев като председател на Автомобилния клъстер също имаше решаваща роля инвеститорът да бъде в България. Неслучайно инвеститорът спомена за силния Автомобилен клъстер в страната - говорим за над 270 компании, в които работят приблизително 65 хил. човека“, обясни Янев пред бТВ.
Още по темата
Подкрепете ни
Уважаеми читатели, вие сте тук и днес, за да научите новините от България и света, и да прочетете актуални анализи и коментари от „Клуб Z“. Ние се обръщаме към вас с молба – имаме нужда от вашата подкрепа, за да продължим. Вече години вие, читателите ни в 97 държави на всички континенти по света, отваряте всеки ден страницата ни в интернет в търсене на истинска, независима и качествена журналистика. Вие можете да допринесете за нашия стремеж към истината, неприкривана от финансови зависимости. Можете да помогнете единственият поръчител на съдържание да сте вие – читателите.
Подкрепете ни