Германският железопътен оператор Дойче бан (Deutsche Bahn) днес отправи подобрено предложение към локомотивните машинисти в опит да предотврати четвърта стачка в спора заплатите, който вече парализира голяма част от пътническия трафик през ваканционния сезон, предаде Ройтерс.
Синдикатът на машинистите Ге Де Ел (GDL) прекрати във вторник третата и най-дългата си стачка в този преговорен кръг, в резултат на което пътниците бяха блокирани и бяха засегнати товарните услуги в най-голямата икономика в Европа.
Профсъюзът заплаши да обяви нова стачка, ако държавната компания Дойче бан не предложи по-добра оферта до началото на идната седмица.
Освен повишението на заплатите с 3,2 на сто за 36 месеца и коронавирусния бонус за 2021 година, които вече бяха на масата, жп операторът е предложил допълнителен компонент и е готов да преразгледа обхвата на колективните договори на Ге Де Ел.
Работодателят е поел и някои ангажименти за пенсиите.
Мартин Зайлер, ръководителят на човешките ресурси в Дойче бан, настоя профсъюзът бързо да се върне към преговорите.
Синдикатът иска увеличение на заплатите с 3,2 на сто, но с по-ранни изплащания и бонус "коронавирус" от 600 евро, припомня Ройтерс.
БТА
Още по темата
- Заплатите в еврозоната показват рекорден ръст от създаването й
- Инцидент или хибридна война? Два интернет кабела в Балтийско море са прекъснати
- ДЕНЯТ В НЯКОЛКО РЕДА: ПП и ДаБГ на нож, ИТН, МЕЧ и АПС забравиха за санитарния кордон
- КНСБ плаши с протести, ако няма увеличение на заплати за държавните служители
Подкрепете ни
Уважаеми читатели, вие сте тук и днес, за да научите новините от България и света, и да прочетете актуални анализи и коментари от „Клуб Z“. Ние се обръщаме към вас с молба – имаме нужда от вашата подкрепа, за да продължим. Вече години вие, читателите ни в 97 държави на всички континенти по света, отваряте всеки ден страницата ни в интернет в търсене на истинска, независима и качествена журналистика. Вие можете да допринесете за нашия стремеж към истината, неприкривана от финансови зависимости. Можете да помогнете единственият поръчител на съдържание да сте вие – читателите.
Подкрепете ни