На фона на непрестанно спадащ процент на желаещите да се ваксинират и нова вълна на коронавируса Министерството на здравеопазването обяви нещо като томбола, насърчаваща имунизацията срещу COVID-19.
От ведомството в съобщение до медиите я определят като "информационна кампания". Тя се състои в изпращането на кратко текстово съобщение (SMS) до частните абонати на трите телекомуникационни оператори в страната – А1, "Виваком" и "Теленор", които оказват техническо съдействие на информационната кампания.
Кампанията ще продължи един месец – до 31 октомври 2021 година. Съобщението, което насърчава потребителите да се ваксинират срещу COVID-19, ще бъде изпратено на мобилните абонати на трите телекома, без значение какъв е техният ваксинационен статус към момента на изпращането му. То ще гласи: „Ваксините срещу COVID-19 спасяват живот! Имунизирай се до 31.10.2021 г. и участвай за един от 102 смарт часовника, уточняват от МЗ.
В "поощрителната игра" могат да участват лица над 12 г., които са се ваксинирали срещу COVID-19 в периода от 30.09.2021 г. до 31.10.2021 г., без значение дали имунизационният цикъл е завършен. Всеки желаещ да участва в играта, който отговаря на условията, може да се регистрира на сайта coronavirus.bg, следвайки указанията. Всеки български гражданин или постоянно пребиваващ в страната чуждестранен гражданин, който се ваксинира на територията на България в периода на играта (от 30.09.2021 г. до 31.10.2021 г.) с една от четирите разрешени за използване в страната ваксини срещу COVID-19 (първа, втора или бустерна доза), може да участва в играта и да спечели един от 102 смарт часовника. В първите дни от томболата участниците в поощрителната игра трябва да имат предвид, че данните за извършена ваксинация понякога се вписват в системата в края на работния ден и поради тази причина системата може да отчита неуспешна регистрация. Затова се препоръчва да опитат да опитат да направят своята регистрация на по-късен етап, добавят от министерството.
Софтуерът за тегленето на печелившите и за онлайн регистрацията за участие в играта са разработени от „Информационно обслужване“ АД. Фирмата вече има опит в провеждането на публични кампании с награди за участниците, като томболата с касови бележки на НАП. „Информационно обслужване“ АД има ангажимент да осигури сигурността на личните данни на участниците, както и стриктното спазване на правилата и коректното теглене. Печелившите участници в играта ще се определят на случаен принцип чрез публичен жребий, който ще се провежда всеки петък от кампанията. В случай че по време на играта или след нейния край бъде установено, че някои от спечелилите участници не отговарят на условията на правилата, техните награди ще бъдат включени в следващите жребии за разпределяне измежду всички неспечелили участници в играта. Жребият ще се извършва на случаен принцип, посредством специално разработен за нуждите на играта софтуер, който в реално време ще извежда изтеглените печеливши участници. Всеки участник може да се регистрира само веднъж в периода на кампанията. С това ще участва във всички тегления.
Повече информация за номболата има на coronavirus.bg. Кампания на Министерството на здравеопазването.
Още по темата
Подкрепете ни
Уважаеми читатели, вие сте тук и днес, за да научите новините от България и света, и да прочетете актуални анализи и коментари от „Клуб Z“. Ние се обръщаме към вас с молба – имаме нужда от вашата подкрепа, за да продължим. Вече години вие, читателите ни в 97 държави на всички континенти по света, отваряте всеки ден страницата ни в интернет в търсене на истинска, независима и качествена журналистика. Вие можете да допринесете за нашия стремеж към истината, неприкривана от финансови зависимости. Можете да помогнете единственият поръчител на съдържание да сте вие – читателите.
Подкрепете ни