Facebook няма да се промени като компания с ребрандиране, не и докато Марк Зукърбърг е главен изпълнителен директор. Това заяви по време на технологична конференция в Лисабон Франсис Хауген, която наскоро разкри множество документи от вътрешната комуникация на компанията.
"Не мисля, че компанията ще се промени, ако той остане CEO. Надявам се, че може да види, че има толкова добро, което може да свърши на света, и може би има шанс някой друг да поеме контрола. Мисля, че Facebook ще бъде по-силна с някой, който е готов да се фокусира върху безопасността", заяви Хауген.
В основата на разкритията й е фактът, че Facebook знае отлично простичък факт за социалните мрежи - постовете, включващи омраза, насилие и дезинформация са най-популярни и водят до най-много внимание от страна на потребителите. А това значи повече печалби за компанията. Поради това, хората на Зукърбърг не полагат достатъчно усилия да спрат подобно съдържание.
Разбира се, от компанията заявиха, че публикуваните документи създават "изкривена" представа за работата им. Но не ги отрекоха.
Преди дни Зукърбърг обяви ребрандиране на Facebook - социалната мрежа остава със същото име, но майчината компания, която контролира и Instagram, WhatsApp, Oculus и още много други услуги, бе прекръстена на Meta. Създателят на Facebook свърза това с амбициите им за създаване на метавселена - споделена виртуална реалност.
Според анализаторите обаче основната цел на Зукърбърг е да намали негативите за компанията от поредицата скандали и разкрития в последните години. Регулаторите по света се опитват да затегнат контрола върху най-голямата социална мрежа, засега без успех.
Още по темата
Подкрепете ни
Уважаеми читатели, вие сте тук и днес, за да научите новините от България и света, и да прочетете актуални анализи и коментари от „Клуб Z“. Ние се обръщаме към вас с молба – имаме нужда от вашата подкрепа, за да продължим. Вече години вие, читателите ни в 97 държави на всички континенти по света, отваряте всеки ден страницата ни в интернет в търсене на истинска, независима и качествена журналистика. Вие можете да допринесете за нашия стремеж към истината, неприкривана от финансови зависимости. Можете да помогнете единственият поръчител на съдържание да сте вие – читателите.
Подкрепете ни