Министерството на регионалното разитие публикува снимки от актуалната "организация" на движението по строящата се амтомагистрала "Европа" - най-близката точка от столицата до ГКПП-Калотина и съответно към Западна Европа.

Снимките говорят сами - без особена нужда от допълнителен коментар. 

Особено, ако си представите, че сте чужденец - попаднал нощта на фарове за пръв път в еврочленката България. 

Не е пресилено да се каже, че ориентирането в безкрайните изкопи, ровове, планини от вертикална и хоризонтална маркировка, табели и бализи би било въпрос на оцеляване!

От МРРБ съобщават, че фирмите, които извършват ремонта на трасето между граничния пункт „Калотина“ и Драгоман от автомагистрала „Европа“, ще бъдат глобени заради лошата организация на движение в участъка.

Регионалната дирекция за национален строителен контрол е изпратила покани за съставяне на актове по реда на Закона за административните нарушения и наказания. Санкцията, която може да им бъде наложена по закон, е между 1000 и 5000 лв.

Вицепремиерът и министър на регионалното развитие и благоустройството Гроздан Караджов е разпоредил проверката, след като получил десетки сигнали от граждани за организацията на движението в района.

Ето какво още се казва в позицията на МРРБ:

Началникът на Дирекцията за национален строителен контрол инж. Лиляна Петрова и експерти от РДНСК Софийска област незабавно извършиха проверка на 11 януари т.г.

Инспекторите са установили редица сериозни пропуски по цялото трасе. В по-голямата част от пътя са констатирани сериозни пропуски по временната организация на движението – липсват ограничителни табели, светлинната сигнализация е недостатъчна, като светлинна сигнализация има единствено в началото и края на трасето. Светлинна сигнализация и указателни знаци липсват и при прехвърляне на движението „от ляво в дясно“ или от дясно в ляво“, а поставените ограничителни табели са недостатъчни. Констатирано е, че липсват знаци за вход или изход към съществуващите пътища по трасето. Проверяващите са установили още, че на места пътните знаци са поставени на земята, облегнати на стойка, ограничителните табели и знаците са замърсени, а временната маркировка е в лошо състояние.

Агенция „Пътна инфраструктура“ също е започнала проверка, а резултатите трябва да са готови до края на тази седмица. АПИ проверява проекта за временна организация и планира да санкционира фирмите за нарушаването му.

Министър Гроздан Караджов се извинява на всички български и чуждестранни граждани, които са били принудени да пътуват по опасното трасе."