Марк Зукърбърг, шефът на Meta - мегакомпанията зад Facebook, Instagram, WhatsApp и други - представи нов шлем за виртуална реалност, на абсурдната цена от 1499 долара.

Meta Quest Pro ще е едно от най-скъпите потребителски VR устройста, почти 4 пъти повече от настоящия Quest 2, който е $399, и то след увеличение на цената с 33% от миналата година.

За 1100 долара отгоре потребителите получават по-тънки лещи, извита батерия, която е поставена в каишката зад главата, и контролери, които се самопроследяват с куп нови сензори. В добавка "под капака" има нов процесор на Qualcomm.

Шлемът не е само VR, а и AR - добавена реалност, която може да се поставя върху реалния свят.

"Смесената реалност е следващата голяма стъпка за VR", обяви Зукърбърг.

Според анализаторите цената на Meta Quest Pro е индикация, че продуктът не търси масова популярност.

Интернет не пропусна да изсипе подигравки върху Зукърбърг за новия продукт. Високата му цена, в комбинация с напълно нефункционалната "метавселена" на създателя на Фейсбук, грозните графики от която са тема на подигравки отдавна, създава впечатлението, че основателят на Facebook се опитва да създаде пазар от нищото.

Няма търсене за чатове във виртуалната реалност, а "метавселени" съществуват от години под формата на масовите онлайн игри.