По-малък отпечатък върху околната среда, технологии за устойчиво бъдеще, поставяне на хората в центъра на всичко - това планират от Yettel България в първата си 5-годишна стратегия за устойчиво развитие, представена пред медиите днес.
Всичко това ще бъде постигнато с помощта на управление, основано на почтеност и прозраност, подчерта главният изпълнителен директор на компанията Джейсън Кинг:
"Ние се ангажираме с отговорно и прозрачно управление на технологиите, които развиваме", подчерта той. "Имах колебания за този термин, защото не искаме да излезе greenwashing - не искаме да имитираме устойчиво развитие. Създадохме и изградихме ESG (Environmental, social, and corporate governance, екологично, социално и корпоративно управление) екип и го вградихме във всички други."
Именно поради тази причина нулевият доклад е заявка за ангажимента на компанията, който е изготвен в съответствие с признати рамки за следене на резултатите, включително стандартите на Глобалната инициатива за отчитане (GRI) 2021, Протокола за парникови газове за обхват на изчисляване и отчитане 1, 2 и 3. Също така стратегията е изготвена и според Целите на ООН за устойчиво развитие (SDG) и Протокола за парникови газове за обхват на изчисляване и отчитане 1, 2 и 3.
Сред основните акценти в доклада очаквано са: намаляване на въглеродните емисии, събиране на поне 127 000 кг електронни отпадъци до 2028 г., 40% по-малко отпадъци от опаковки.
Кинг отбеляза, че зелените политики са почнали още по времето на Telenor, сега се разширяват добрите практики и се добавят нови.
От компанията дадоха пример за такава политика - спестените 35 тона хартия в последната година, заради сключване на договори на таблети в офисите.
Стратегията включва и определени социални мерки - жени да заемат 40% от технологичните роли до 2028 г., служителите да посветят общо по минимму 1000 работни часа всяка година за доброволчески екоинициативи, да се достигат 2,5 млн. души годишно с кампании за устойчивото развитие.
По отношение на технологиите Yettel се заемат да осигурят 5G свързаност за поне 85% от българите до 2026 г., с над 1Gbps скорост в градските райони. И да предлагат по едно ново технологично решение за устойчивото развитие на бизнеса и обществото у нас.
Компанията ще продължава пилотните си кампании за дигитално образование на деца, като си поставя за цел всяка година да информира 40 000 малчугани за онлайн безопасността. Планира се и обучение на висшето ръководство и половината служители още до края на следващата година по темите са устойчивото бизнес развитие. Пълният доклад е достъпен на сайта на телекома.
Още по темата
Подкрепете ни
Уважаеми читатели, вие сте тук и днес, за да научите новините от България и света, и да прочетете актуални анализи и коментари от „Клуб Z“. Ние се обръщаме към вас с молба – имаме нужда от вашата подкрепа, за да продължим. Вече години вие, читателите ни в 97 държави на всички континенти по света, отваряте всеки ден страницата ни в интернет в търсене на истинска, независима и качествена журналистика. Вие можете да допринесете за нашия стремеж към истината, неприкривана от финансови зависимости. Можете да помогнете единственият поръчител на съдържание да сте вие – читателите.
Подкрепете ни