По-малък отпечатък върху околната среда, технологии за устойчиво бъдеще, поставяне на хората в центъра на всичко - това планират от Yettel България в първата си 5-годишна стратегия за устойчиво развитие, представена пред медиите днес.

Всичко това ще бъде постигнато с помощта на управление, основано на почтеност и прозраност, подчерта главният изпълнителен директор на компанията Джейсън Кинг:

"Ние се ангажираме с отговорно и прозрачно управление на технологиите, които развиваме", подчерта той. "Имах колебания за този термин, защото не искаме да излезе greenwashing - не искаме да имитираме устойчиво развитие. Създадохме и изградихме ESG (Environmental, social, and corporate governance, екологично, социално и корпоративно управление) екип и го вградихме във всички други."

Именно поради тази причина нулевият доклад е заявка за ангажимента на компанията, който е изготвен в съответствие с признати рамки за следене на резултатите, включително стандартите на Глобалната инициатива за отчитане (GRI) 2021, Протокола за парникови газове за обхват на изчисляване и отчитане 1, 2 и 3. Също така стратегията е изготвена и според Целите на ООН за устойчиво развитие (SDG) и Протокола за парникови газове за обхват на изчисляване и отчитане 1, 2 и 3.

Сред основните акценти в доклада очаквано са: намаляване на въглеродните емисии, събиране на поне 127 000 кг електронни отпадъци до 2028 г., 40% по-малко отпадъци от опаковки.

Кинг отбеляза, че зелените политики са почнали още по времето на Telenor, сега се разширяват добрите практики и се добавят нови.

От компанията дадоха пример за такава политика - спестените 35 тона хартия в последната година, заради сключване на договори на таблети в офисите.

Стратегията включва и определени социални мерки - жени да заемат 40% от технологичните роли до 2028 г., служителите да посветят общо по минимму 1000 работни часа всяка година за доброволчески екоинициативи, да се достигат 2,5 млн. души годишно с кампании за устойчивото развитие.

По отношение на технологиите Yettel се заемат да осигурят 5G свързаност за поне 85% от българите до 2026 г., с над 1Gbps скорост в градските райони. И да предлагат по едно ново технологично решение за устойчивото развитие на бизнеса и обществото у нас.

Компанията ще продължава пилотните си кампании за дигитално образование на деца, като си поставя за цел всяка година да информира 40 000 малчугани за онлайн безопасността. Планира се и обучение на висшето ръководство и половината служители още до края на следващата година по темите са устойчивото бизнес развитие. Пълният доклад е достъпен на сайта на телекома.