Социалната мрежа Facebook скоро ще пусне пореден нов дизайн на приложението си, за да се конкурира с новия гигант на пазара - TikTok.
Марк Зукърбърг и ръководството на Meta, майчината компания на Facebook, са поставили това като топ приоритет, съобщи Engadget на базата на вътрешна комуникация на компанията.
Главната промяна ще е в основния фийд (поток) от публикации - там ще виждаме повече препоръчано съдържание от страници, създатели и хора, които не следваме.
Целта е приложението да се превърне в "двигател за откриване" на съдържание (Discovery Engine), подобно на потока на TikTok, кръстен For You ("За теб"). Разбира се, това ще включва сериозна реклама и облъчване на потребителите с Reels, кратките видеа на Facebook и техния отговор на целия модел на TikTok.
Това ще е сериозна промяна на приложението - последната отпреди няколко години целеше тъкмо обратното, хората да виждат повече постове от близки и приятели. Компанията видно търси начин да монетизира по-ефективно трафика си, след като натискът от регулаторите през последните години ограничи сериозно типа и количеството данни на потребители, които може да продава.
По всяка вероятност това означава, че от потребителска гледна точка приложението на Facebook и сайтът facebook.com ще се превърнат в две доста различни услуги - което се вписва и в целевата демографска група. Очакванията са по-възрастните потребители да предпочитат сайта, който няма да търпи толкова сериозни промени, а по-младите - апликацията за смартфон и таблет. Истината е обаче, че най-младите потребители все повече въобще не си правят профили във Facebook.
Още по темата
Подкрепете ни
Уважаеми читатели, вие сте тук и днес, за да научите новините от България и света, и да прочетете актуални анализи и коментари от „Клуб Z“. Ние се обръщаме към вас с молба – имаме нужда от вашата подкрепа, за да продължим. Вече години вие, читателите ни в 97 държави на всички континенти по света, отваряте всеки ден страницата ни в интернет в търсене на истинска, независима и качествена журналистика. Вие можете да допринесете за нашия стремеж към истината, неприкривана от финансови зависимости. Можете да помогнете единственият поръчител на съдържание да сте вие – читателите.
Подкрепете ни