Най-новите автомобилни фабрики на компанията Tesla в Тексас и Берлин губят "в момента милиарди долари", тъй като прекъсванията на веригите на доставки възпрепятстват способността на гиганта в областта на електрическите превозни средства да увеличи производството, заяви главният изпълнителен директор Илон Мъск в интервю, публикувано тази седмица и цитирано от CNBC, пише БНР.
"И двете фабрики в Берлин и в Остин са гигантски пещи за изгаряне на пари в момента. ОК? Това би трябвало да е като гигантски рев, който се чува от звука на горящи пари", посочи Мъск в интервюто за Tesla Owners Silicon Valley, което е записано на 30 май и публикувано тази сряда.
Там има много разходи и почти няма резултати, добавя Мъск, затова трябва фабриките там и в Шанхай да възстановят нормална работа, което е основното притеснение на компанията.
"Всичко останало по принцип е много дребно", посочва Мъск.
Милиардерът също така казва, че фабриката в Тексас "губи в момента безумни пари" поради проблеми с увеличаването на производството на автомобили с така наречената батерия 4680, най-новата технология на Tesla. Междувременно инструментите за производство на автомобили за традиционните батерии 2170 са "заседнали на пристанище в Китай".
"Просто да се опитвам да задържим фабриките да работят през последните няколко години беше много трудно нещо, като прекъсванията на веригите на доставки бяха сериозни и изключително тежки. Последните две години бяха абсолютен кошмар откъм прекъсвания на веригите на доставки, едно след друго, и все още не сме излезли от този кошмар".
В Китай възраждането на COVID пандемията през последните седмици доведе до локдауни в големи градове като Шанхай, където се намира заводът на Tesla в страната. Компанията планира да спре по-голямата част от производството в тази фабрика през първите две седмици на юли, за да извърши подобрения, съобщи в сряда агенция Ройтерс.
След интервюто Мъск обяви планове за намаляване на работната сила на Tesla с 10% през следващите три месеца. Но компанията планира да увеличи броя на служителите, работещи почасово. Съкращенията на Tesla ще засегнат около 3,5% от общата работна сила, каза Мъск по-рано тази седмица.
Въпреки проблемите с веригите на доставки, Tesla все още се стреми да произведе 1,5 милиона електрически автомобила тази година, каза Мъск през април, въпреки че предупреди, че клиентите са изправени пред продължително изчакване за закупените от тях превозни средства.
Още по темата
Подкрепете ни
Уважаеми читатели, вие сте тук и днес, за да научите новините от България и света, и да прочетете актуални анализи и коментари от „Клуб Z“. Ние се обръщаме към вас с молба – имаме нужда от вашата подкрепа, за да продължим. Вече години вие, читателите ни в 97 държави на всички континенти по света, отваряте всеки ден страницата ни в интернет в търсене на истинска, независима и качествена журналистика. Вие можете да допринесете за нашия стремеж към истината, неприкривана от финансови зависимости. Можете да помогнете единственият поръчител на съдържание да сте вие – читателите.
Подкрепете ни