Дирекцията за национален строителен контрол (ДНСК) е издала общо 11 наказателни постановления за установеното незаконно строителство в участъците 4 и 5 от АМ „Хемус“, съобщиха от ДНСК.

Установеното строителство е без одобрени инвестиционни проекти и без издадено разрешение за строеж, в нарушение на Закона за устройство на територията, т.е. незаконно, съобщават от ДНСК, цитирани от бТВ.

При проверките им било констатирано, че се извършват строително-монтажни работи, включително изкопи, насипи, пътни легла и съоръжения на участъци 4 и 5 на АМ „Хемус“, която е строеж първа категория.

Тези дейности са извършени в имоти държавна, общинска и частна собственост, за които производствата по отчуждаване не са приключили към дата на проверката, уточняват от дирекцията.

Наказателната процедура стартира през декември 2021 г. и януари 2022 г., припомнят още от дирекцията.

Тогава бяха връчени актове за административно нарушение на изпълнителя „Автомагистрали“ ЕАД и строителните компании, с които има сключени договори за участъците 4 и 5 от АМ „Хемус“.

Това са „АБ“ АД, „Парсек Груп“ ЕООД, „Автомагистрали Хемус“ АД и „Водно строителство Благоевград“ АД. Фирмите имат 14 дневен срок за обжалване на санкциите, се казва в съобщение на ДНСК.

Както е известно, това са най-"напредналите" лотове, които първото служебно правителство през м.г. завари в този вид. И по тях дефакто все пак се работи нещо. Източните - Лот 7, 8 и 9, дори има места където са разплащани аванси, без земята да е отчудена и без да има проект и ПУП.

Преди време - в отчет на работата на МВР, минстър Бойко Рашков каза, че само от строителството на "Хемус" ги няма 1 млрд. лв. разплатени аванси.

Поне според публично известното - прокуратурата води всичко на всичко едно разследване - срещу Борислав Колев, който хванаха "Икономическа поиция" и ГДБОП. Там подсъдимият поиска лични срещи с главния прокурор Гешев (и с Бойко Рашков), но се оказа че имената, които споделил - накъде са отивали парите, са на неизвестни хора. (иначе „Водно строителство Благоевград“ е замесена и в тази история, тъй като прз нея са минали парите към 5 "кухи" фирми - касички, б.р.)

 
Неотдавна пък бТВ излъчи репортаж с експерти, според които вече е компрометиран и най-новият участък на магистрала "Тракия" - от Карнобат до Бургас.