"Магистрала „Европа“ представлява много проблеми и малко строителство. Започваме да решаваме всички проблеми един по един."
Това каза днес министърът на регионалното развитие и благоустройството арх. Иван Шишков след инспекцията на изграждащия се инфраструктурен обект и Граничния контролно-пропускателен пункт „Калотина“, която направиха заедно с вицепремиера и министър на вътрешните работи Иван Демерджиев.
В проверката участваха още регионалният заместник-министър Захари Христов, инж. Иво Иванов – председател на Управителния съвет на Агенция „Пътна инфраструктура“, инж. Десислава Паунова – член на Управителния съвет на агенцията, и представители на Главна дирекция „Гранична полиция“ и на строителя на АМ „Европа“ в участъка между Калотина и Драгоман, пише БТА.
"Между пункта и магистралата има участък с дължина 150 м, който е извън проекта. За да се реши проблемът, е необходимо да се одобри разширение на пътното платно на магистралата в посока граничния пункт и заедно с кмета на Драгоман да се одобри подробен устройствен план. Ще направим така, че пунктът да се свързва с автомагистралата, а не с двулентов път", каза още министър Шишков.
"Водят се разговори за допълване на разрешението за строеж. Процедурата е в напреднал етап и очаквам проектът да бъде внесен от строителя за одобрение след около месец", допълни той.
Одобрихме подробния устройствен план за последния участък от магистралата – между Сливница и София. Той ще се забави, защото трябва да се строи законно, след като разрешението за строеж влезе в сила, категоричен бе министърът. И допълни, че това няма да стане по-рано от следващите три – четири месеца, защото е необходимо извършване на отчуждаване на терените, които ще бъдат засегнати от изграждането на трасето.
Забавянето при този участък е най-голямо и няма кой да върне седемте изгубени месеца заради липсата на ПУП. За съжаление, краят на 2023 година няма да може да бъде времето, в което магистралата ще бъде завършена в цялост, каза още министър Шишков.
"Надяваме се до Нова година част от отсечката между ГКПП „Калотина“ и Драгоман да се направи опит да бъде пусната, макар и с временна организация на движението. Каквото е възможно от щетите по отношение на проектиране и забавяне, ще бъде коригирано в рамките на закона", информира той.
След направения днес обход заедно с вицепремиера Демерджиев намерихме две места за паркиране на тежкотоварни автомобили, за да не създават проблеми на ГКПП „Калотина“. Предвиждаме съвместно да процедираме уширение за паркинги, информира регионалният министър.
"Паркирането е изключително важен въпрос за работата на пункта, който не беше уреден. Набелязали сме стъпки за неговото решаване, така че да се намерят места, които изцяло да задоволят нуждите на пункта и да не се стига до паркирали на пътя камиони", каза вицепремиерът Демерджиев.
Строителството на втория етап на граничното съоръжение също започна. Целта е след като бъде изградена магистралата, тя да се свърже с пункт с много по-голям капацитет. Срокът за изпълнение е 180 дни, като стремежът е трафикът да не се затруднява, каза още той.
Министър Шишков допълни, че новият пункт ще бъде с много повече кабинки за контрол, ще придобие естетичен вид и ще стане много по-функционален и проходим.
Подкрепете ни
Уважаеми читатели, вие сте тук и днес, за да научите новините от България и света, и да прочетете актуални анализи и коментари от „Клуб Z“. Ние се обръщаме към вас с молба – имаме нужда от вашата подкрепа, за да продължим. Вече години вие, читателите ни в 97 държави на всички континенти по света, отваряте всеки ден страницата ни в интернет в търсене на истинска, независима и качествена журналистика. Вие можете да допринесете за нашия стремеж към истината, неприкривана от финансови зависимости. Можете да помогнете единственият поръчител на съдържание да сте вие – читателите.
Подкрепете ни