Twitter работи върху ново, по-скъпо ниво на своята платена версия Blue, което ще позволи на потребителите да сърфират в платформата, без да виждат реклами, съобщи Engadget.

"Рекламите в Twitter са твърде чести и твърде големи. Предприемаме стъпки за справяне и с двата проблема през следващите седмици“, написа в социалната мрежа собственикът ѝ Илон Мъск. "Също така ще има абонамент с по-висока цена, който позволява нулеви реклами."

Сегашната версия на Twitter Blue, достъпна само в САЩ, Великобритания, Канада, Австралия, Нова Зеландия и Япония, струва 11 долара - поне за потребителите на iOS и Android. За тези на компютър е 8 долара - защото не се компенсират 30% комисионна, която прибират Apple и Google от плащанията в своите дигитални екосистеми.

Забележителното е, че едно от основните обещани предимства на Twitter Blue, което още не е реалност, бе именно намаляване на рекламите за тези потребители. Сега излиза, че тази услуга ще се степенува и раздробява - нещо, което често става при софтуерните продукти на абонамент, които потребителите от години ненавиждат.

Според някои оценки рекламните приходи на Twitter са намалели рязко след поглъщането на компанията от Мъск през октомври. The Information съобщи, че според старши мениджър в компанията, коментирал пред служители, дневните приходи са намалели с 40% спрямо същия ден преди година.

Изтекъл слайд от вътрешна презентация пък сочи, че ръководството приписва спада на първоначалното рестартиране на Twitter Blue, при което платформата беше претоварена от проверени тролове, които използваха функцията за платена проверка, за да се представят за марки, знаменитости и други забележителни акаунти.