Притесненията за създаването на дефицит на дизел в Европа накараха страните от Г-7 да препоръчат на Европейсия съюз да постави малко по-висок ценови таван на износа на този вид гориво от Русия. Комисията вече предложи таван от 100 долара на барел дизел, но сега се говори за увеличение на границата до 110 долара, съобщава Блуумбърг, позовавайки се на свой анонимен източник.

Причината е именно да се избегнат големи сътресения на пазара след пети февруари, когато трябва да влезе забраната на ЕС за внос на преработени петролни продукти. Г-7 работи и за налагане на ценови таван на трети страни

Предпочитаният от Г-7 по-висок диапазон е заради опасения, че определянето на твърде ниско ниво рискува да причини скокове на цените или проблеми с дизеловите доставки в Европа. Източникът на Блумбърг отбелязва липсата на свободен капацитет на дизеловия пазар, както и редица прекъсвания, свързани с поддръжката.

Дискусиите продължават, но страните са оптимисти за постигане на сделка преди забраната на ЕС за руския внос да влезе в сила, каза още той.

Трудно е да се разбере какви са най-новите цени на руския дизел, тъй като двете основни компании, отчитащи пазарните цени - S&P Global Commodity Insights и Argus Media Ltd. наскоро спряха някои от ключовите си оценки, преди мерките на ЕС да влязат в сила.

Напоследък обаче руският дизел се продава за между 115 и 120 долара за барел, посочи неназованият представител на Г-7, припомня БНР. 

Горивото до голяма степен се задържа доста над 100 долара за барел в продължение на месеци - поне до 10 януари, според данни на S&P Global.

Основните фючърси за дизел, които не включват доставките от Русия, пък възлизаха на около 125 долара за барел в петък, според данни на ICE Futures Europe.