Потребителите на WhatsApp вече по-лесно ще могат да отказват актуализациите на услугата за обмен на мобилни съобщения, съобщи Европейската комисия.

Това е резултатът от диалога между европейските органи за защита на потребителите и платформата. В резултат от WhatsApp обещаха повече прозрачност.

Клиентите вече ще получават ясни и подробни съобщения кога в случай на отказ от актуализации те вече няма да могат да използват WhatsApp на мобилните си телефони. От платформата също така уверяват, че личните данни на потребителите няма да бъдат споделяни с трети страни или други компании на „Мета“ с рекламна цел, включително с „Фейсбук“.

Първите сигнали за нелоялни практики от страна на WhatsApp бяха подадени в началото на 2022 г.  Става дума за промени в условията на услугите и политиката на поверителност. През юни 2022 г. Мрежата за сътрудничество в областта на защитата на потребителите (CPC) изпрати второ писмо с искане платформата да информира дали печели от търговската си политика, свързана с личните данни.

За всяка своя актуализация WhatsApp ще прави следното:

• Ще обяснява какви промени смята да въведе в договорите на потребителите и как те могат да засегнат техните права;

• Ще посочва на възможността за отхвърляне на актуализациите на също толкова видно място, колкото и тази за тяхното приемане;

• Ще гарантира, че уведомленията за актуализациите могат да бъдат пропускани или прегледът на обновленията за бъде отлаган. Изборът на клиентите ще бъде уважаван и компанията ще се въздържи от изпращане на и уведомления.