През януари Rakuten Viber стартира Бизнес чатове – специална папка, която се намира в горната част на основния чат екран. В нея могат да бъдат намерени всички съобщения от компании с верифицирани профили. Папката носи допълнително удобство и подобрява потребителското преживяване, тъй като цялата бизнес кореспонденция се насочва към нея, не се смесва с другите чатове и е лесна за намиране. 

Преди функцията да бъде стартирана, Viber направи проучване сред потребителите, за да разбере отношението им към бизнес комуникацията в платформата. Резултатите показаха, че 39% от запитаните в Централна и Източна Европа получават съобщения от компании ежедневно, а 41% биха ги прочели през първия ден от получаването. 

В световен мащаб миналата година потребителите на Viber са получили 73% повече бизнес съобщения за транзакции (актуализации на плащания, потвърждения на поръчки и напомняния за срещи), отколкото през 2021 г. Броят съобщения, които представляват разговори в реално време между компании и потребители, в които потребителите задават въпроси, получават съвети за продукти или следпродажбена поддръжка и споделят обратна връзка, се е увеличил със 17%. Ръст от 11% има и при промоционалните бизнес съобщения, като специални оферти, отстъпки и ваучери. 

Функцията Бизнес чатове носи добавена стойност за потребителите, тъй като 69% от участниците в първоначалното проучване в Централна и Източна Европа са с положителна нагласа спрямо Бизнес чатовете, а повече от 55% искат да получават съобщения там. Два месеца след пускането на пазара положителните отзиви на потребителите показват, че те наистина оценяват Бизнес чатовете, тъй като функцията поддържа кореспонденцията им организирана и им спестява време.

Функцията Бизнес чатове позволява по-ефективна комуникация и за компаниите. Последните данни показват, че процентът на видяните бизнес съобщения от стартирането непрекъснато нараства. Средната честота на отваряне на промоционалните съобщения е над 6% в сравнение със средата нa февруари - средата на март миналата година. Тази тенденция показва, че потребителите предпочитат да имат контрол и да персонализират изживяването си в приложението. 

„Като масово приложение с много функции, в което потребителите влизат всеки ден, Viber не се използва само за лична кореспонденция, но и като важен маркетингов канал за бизнеса. Чрез различни рекламни и чат решения ние осигуряваме лична връзка между компания и потребител. Нашият постоянен стремеж е подобряване на потребителското изживяване и оптимизиране на представянето на компаниите чрез внасяне на нови персонализирани функции и иновативни решения в среда, за която най-важна е поверителността“, коментира Даниела Иванова, Директор Развитие за Европа в Rakuten Viber. 

Стратегията на Viber е да се превърне в супер приложение и затова се стреми да предлага разнообразие от допълнителни възможности, за да изгради завършена екосистема от услуги, предназначени да посрещнат всекидневните нужди на потребителите от управление на доставки или проверка на прогнозата за времето до развлечения, финтех решения и онлайн пазаруване. Бизнес чатовете допълват гамата от услуги с добавена стойност на Viber като прибавят удобство и ефективност. Така те правят общуването от ново поколение между компаниите и потребителите възможно.