Най-голямата видеоплатформа YouTube тества нов подход към тези, които ползват сайта с т.нар. ad blockers - приложения, които блокират рекламите. Част от потребителите ще получат предупреждение, ако ползват такъв софтуер и след няколко предупреждения пуснатото видео ще спира.
Рекламите преди, по време на и след видеата в популярния сайт стават все по-чести - а понякога дълги и невъзможни за пропускане. Това позволява на YouTube да плаща на производителите на съдържание и да се издържа, но в много случаи изнервя потребителите.
Голяма част от тях предпочитат платформата, именно защото не е като телевизиите и не ги принуждаваше да чакат цели рекламни блокове, за да продължат да гледат любимият си канал.
Ръстът на рекламите обаче мотивира все повече потребители да ползват различни видове софтуер, които блокират рекламите. Те са най-често удобни, вградени в браузъра приложения, които могат да бъдат изключвани и включвани за определени сайтове.
От YouTube знаят това и създадоха преди време платена версия за достъп - YouTube Premium, в която потребителите получават достъп до съдържанието без реклами за 12 долара на месец. Разбира се, милиони предпочитат да получат същото без пари.
"Поддържаният с реклами модел на YouTube осигурява широка екосистема от създатели и осигурява на милиарди хора по света достъп до съдържание безплатно, с реклами", обясняват в позиция от компанията.
Затова е налице и новият експеримент. Той за момента е само сред малка селекция от потребители в САЩ и няколко други държави. Когато потребителят има включен блокер на реклами, сайтът предупреждава за нарушението и моли програмата да бъде изключена, или потребителят да се абонира за платената Premium услуга. Ако това не стане, след три клипчета сайтът блокира и просто не зарежда повече видеа.
Разбира се, това означава, че YouTube трябва да може да засече, че потребителят ползва такава програма - което означава началото на надпревара между създателите на блокери на реклами и компанията, собственост на Google.
А вероятно и много недоволни потребители, които ще измислят всякакви други методи за заобикаляне на ограниченията.
Още по темата
- Идва ли краят на работата от вкъщи? Да, според 79% от CEO-тата
- Двама младежи облепили елитни столични гимназии с реклами на райски газ
- YouTube вдига цените на абонаментите си в Европа – ще плащаме ли повече от Spotify и Apple Music?
- МВР може да свали сайт само по съмнение за закононарушение - ако сатиризира Пеевски
Подкрепете ни
Уважаеми читатели, вие сте тук и днес, за да научите новините от България и света, и да прочетете актуални анализи и коментари от „Клуб Z“. Ние се обръщаме към вас с молба – имаме нужда от вашата подкрепа, за да продължим. Вече години вие, читателите ни в 97 държави на всички континенти по света, отваряте всеки ден страницата ни в интернет в търсене на истинска, независима и качествена журналистика. Вие можете да допринесете за нашия стремеж към истината, неприкривана от финансови зависимости. Можете да помогнете единственият поръчител на съдържание да сте вие – читателите.
Подкрепете ни