По основната Трансевропейската транспортна мрежа ще трябва да има зарядни станции за електромобили на всеки 60 км. Това реши Европейският парламент днес като част от пакет нови правила за транспорта в ЕС.
Всяка станция ще трябва да е с мощност поне 400 kW която обхваща, а от 2026 г. - 600 kW.
Още по-големите зарядни станции за камиони и автобуси ще трябва да са на всеки 120 км и да са между 1400 и 2800 kW. И да са готови на половината от главните европътища до 2028 г..
Ще има и още станции за зареждане с водород - по една на най-малко 200 км. Трябва да са улеснени методите за плащане, и цената да е посочена в kWh, или за минута зареждане.
Освен транспортни, бяха приети и други мерки във връзка с борбата с емисиите. В ЕС вече ще се ползват по-чисти корабни горива, като се очаква това да доведе до спад с 2% на парниковите газове до 2025 г. и до 80% през 2050 г. А от 2030 г. нататък контейнеровозите и пътническите кораби ще трябва да ползват електрозахранване, докато са закотвени на брега.
Още по темата
Подкрепете ни
Уважаеми читатели, вие сте тук и днес, за да научите новините от България и света, и да прочетете актуални анализи и коментари от „Клуб Z“. Ние се обръщаме към вас с молба – имаме нужда от вашата подкрепа, за да продължим. Вече години вие, читателите ни в 97 държави на всички континенти по света, отваряте всеки ден страницата ни в интернет в търсене на истинска, независима и качествена журналистика. Вие можете да допринесете за нашия стремеж към истината, неприкривана от финансови зависимости. Можете да помогнете единственият поръчител на съдържание да сте вие – читателите.
Подкрепете ни