Климатичната катастрофа вече е факт, приятели. Това, за което от години ни предупреждават учените, се сбъдна. Европа вече е  Африка. Тази седмица в горите около иначе доста северния иначе град Берлин бе забелязана африканска лъвица. В знак на протест срещу нея и затоплянето стотина екоактивисти се залепиха с лепило за асфалта около берлинския квартал „Клайнмахно“, където бе забелязана дивата котка. С акцията си зелените искаха да препречат пътя на други африкански животни и да ги прогонят така обратно в родината им, за да се възстанови климатичният баланс. За съжаление високите температури провалиха протеста им, като разтопиха асфалта и демонстриращите бяха отлепени без намесата на полиция.

Въпреки това митингът им имаше незабавен ефект – лъвицата се превърна в най-обикновено диво прасе – обичайно животно за този климатичен пояс от векове.

„Стана като в истинския живот. Това, което си мислех, че е дива лъвица, се оказа най-обикновена свиня. Не е като да не ми се е случвало, де. Само дето свинята в истинския живот не изчезва, ми си остава с теб завинаги“, разочаровано коментира кметът на „Клайнмахно“. След коментарите му лъвицата, дивата свиня и самият кмет не са били виждани вече в региона

В същото време стекове от неизвестно, но много скъпо животно, се появиха в ресторант във Варна. За случая съобщи самият клиент, който ги е изял. След като ресторантът му поиска над 600 лева за три пържоли с обяснението, че месото от тях е рядко и трудно за хващане, в международната преса се появиха подозрения, че източноевропейците са изяли поредната промяна в Европа. „Стига вече! Стига наплив от тунеядци, които ни ядат прасетата, лъвиците и вероятно кметовете. Ние не работим, за да хрантутим бежанци и източноевропейци“, заяви гневно лидерката на крайнодясната германска партия „Алтернатива за Германия“ Алис Вайдел. Подкрепиха я други крайнодесни популисти от Европа, сред които и българската партия „Възраждане“. „Вън еврото, вън европейските свине“, написа във фейсбука си партийният лидер Костя Копейкин и замина на конгрес на националистическия интернационал в неназована европейска столица, известна с шарените си кубета и мавзолея на Ленин.

В същото време Комисията за защита на потребителите в България се самосезира и направи проверка на варненския ресторант, за да установи какви са мистериозните пържоли, предизвикали срива на българския туризъм, България и Европейския съюз. Това предизвика остра реакция от браншовата организация на ресторантьорите и тя обяви, че ще съди клиента за това, че е платил толкова много, изял е платеното и се е похвалил в интернет. В бъдеще също така ресторантьорите ще съдят всеки, който постъпва по сходен начин, заявиха те. Също така келнерите ще получат нареждане да отговарят на въпроси на клиенти, само ако клиентите са доказали, че са интелигентни.

С риск веднага да отпадна от списъка им с интелигентни клиенти, ще задам следните въпроси:

За какво точно ще съдите в бъдеще клиентите си – за недоволство или за доволство, че не става ясно от заплахата ви?

Ако аз си снимам пържолата и я пусна в интернет без коментар, това за съд ли е?

Какво се случва тогава с милионите потребители на инстаграм и фейсбук, които не хапват и хапка, преди да са си снимали и постнали в социалните мрежи яденето? Няма ли да предизвикате така срива на фейсбук, тикток, инстаграм както и гладната смърт на хората в тези социални мрежи?

 Ако съдите всеки, който си плаща на завишени цени яденето в ресторантите ви, значи ли това, че се отменя плащането и ще ядем аванта?

Ако платя под 200 лева за пържола, това прави ли ме подсъдима?

Ако платя над 200 лева за пържола, това прави ли ме подсъдима?

Може ли да остана недоволна от обслужването или това ще ми донесе пет години строг затвор?

Може ли да съм доволна от обслужването или това ще ми донесе пет години строг затвор?

Задължително ли е да ям в ресторантите ви и има ли опасност, ако мина случайно покрай някой от тях, ресторантьор с бухалка да ме отвлече, набие, накара да ям пържоли за 600 лева, принуди ме да изтегля бърз кредит, за да ги платя и ме хвърли в ареста?

Муха в таратора повод ли е за оплакване или трябва да благодаря за това, че сте ми осигурили компания?

Как точно ще става преценката за това дали клиентът е интелигентен и може да задава въпроси? С някакви специални тестове или със задачи по математика? Ако е второто, може ли без интеграли, че там съм слаба?

Защо не си пишете заплахите, прессъобщенията и позициите без правописни грешки и как ще преценявате нечия интелигентност, ако не знаете кога се пише тире след „по“ и „най“?

Няма ли да е по-лесно просто да накарате държавата да събира всеки месец от данъкоплатците по 600 лева за пържолите ви, без да се налага да ги ловите в Берлин, „Лидъл“ или безкрайните зелени морави, да ги готвите и сервирате  – пържолите това, не данъкоплатците?

Налага ли се наистина в България да има ресторантьорски бизнес? Само ви отварят работа и разправии с клиенти. Помислете над последното.