
Ще сложим край на войната по улиците и булевардите на София, обещават от "Демократична България" - но след местните избори.
В позиция на общинските съветници на ДБ в столицата, те изказват съболезнования на семейството на загиналия 15-годишен Филип, убит от пиян шофьор на пешеходна пътека. И подчертават, че са предлагали десетки мерки, които да предотвратят такива случаи, но те не са били подкрепени от настоящото мнозинство в Столичния общински съвет.
“За нас най-важни са животът и здравето на софиянци. Затова се ангажираме да прекратим войната по улиците и булевардите на София веднага след местните избори, когато ще участваме в новото управленско мнозинство в СОС. Ще предприемем всички възможни мерки, които са в компетенциите на Столична община и Общинския съвет", заявяват съветниците от ДБ.

Ето и мерките, които ще приемат, ако спечелят - заедно с "Продължаваме промяната" и "Спаси София" - 31 места в местния парламент тази есен:
1. Организиране на кампания „Не карам пил!“, която да настрои обществото абсолютно категорично срещу шофирането след употреба на алкохол и наркотици.
2. Монтаж на стотици камери в целия град, които да засичат автоматично всички нарушения за превишена скорост или преминаване на червен светофар. Данните за тези нарушения ще се предават автоматично на МВР.
3. Интензивна работа с МВР, които да връчват и събират наложените глоби по нарушенията от камерите на Столична община. По този начин усещането за безнаказаност при шофьорите ще бъде пречупено.
4. Въвеждане на по-голяма зона с ограничение 30 км./ч., както и автоматично наказание с видеокамери при превишаването на скоростта.
5. Поставяне на физически елементи по пътните ленти, които да карат шофьорите да намаляват скоростта. Това не са само повдигнати полицаи, а също така острови, завои, различна настилка и т.н.
6. Изчистване на тротоари и кръстовища от неправилно паркирали коли.
7. Ангажиране на ресурса на Общинска полиция, която да е на улицата и да участва във борбата срещу войната по пътищата.
8. Навременни и качествени ремонти на пътната инфраструктура, за да не бъде тя причина за инциденти.
9. Обезопасяване на спирките на градския транспорт.
10. Преместване на неправилно паркирани автомобили, като с приоритет да се местят тези, които са най-опасни за видимостта и проходимостта на тротоари и пешеходни пътеки.
11. Пешеходни зони и улици, по които няма как физически да премине автомобил.
12. Анализ на голямо количество кръстовища с цел подобрение на безопаснотта в тях.
13. Изготвяне на единен транспортен модел, който да даде ясна информация за целия трафик в града, за да може да се извършва впоследствие и адекватна транспортна политика.
14. Въвеждане на бус ленти и физическо ограничаване на трамвайните трасета, за да стане градския транспорт бърз и удобен.
15. Намаляване на времето за чакане и повече линии на градския транспорт, за да стане предпочитан пред личния автомобил.
16. Оптимизиране на работата на Центъра за управление на трафика с цел намаление на пътните инциденти.
17. Подновяване на хоризонталната и вертикалната маркировка на улиците и булевардите на София.
18. Довършване на незавършените булеварди, за да се разделят транспортните потоци и да се изкарат от центъра на града.
19. Съдействие на АПИ за довършване на Софийски околовръстен път.
20. Изграждане на велоалеи, за да облекчим автомобилния трафик.
Още по темата
- "Маркет линкс": Тръмп и Путин с по-високо доверие в България от Зеленски и Макрон
- "Разпределени като стадо на салфетка". ДБ с позиция: България да е в ядрото на Европа
- БСП, ИТН и МЕЧ не осъдиха агресията на "Възраждане"
- Борисов не изключва подкрепа от ДБ. От коалицията отговарят, че това е въпрос към ГЕРБ
Подкрепете ни
Уважаеми читатели, вие сте тук и днес, за да научите новините от България и света, и да прочетете актуални анализи и коментари от „Клуб Z“. Ние се обръщаме към вас с молба – имаме нужда от вашата подкрепа, за да продължим. Вече години вие, читателите ни в 97 държави на всички континенти по света, отваряте всеки ден страницата ни в интернет в търсене на истинска, независима и качествена журналистика. Вие можете да допринесете за нашия стремеж към истината, неприкривана от финансови зависимости. Можете да помогнете единственият поръчител на съдържание да сте вие – читателите.
Подкрепете ни