От 8 ноември започва основен ремонт и ще се ограничи движението в тръбите в посока Варна на тунелите „Топли дол“ и „Правешки ханове“ на АМ „Хемус“. Това съобщават от АПИ.
При изпълнението на строителните дейности движението ще се осъществява двупосочно в тръбите за София на двата тунела. Планира се ремонтът да продължи до юли догодина, когато ще се възстанови движението през тях и ще започне пък обновяване на тръбите в посока София.
Необходимо е шофьорите да карат внимателно, да спазват правилата за движение и ограничението на скоростта до 50 км/ч. Двата тунела до момента не са основно ремонтирани от построяването им преди около 40 години, пишат от пътната агенция.
(Независимо, че на шофьорите ни се струва, че те са перманентно в ремонт, б.р. на Клуб Z).
Ето какво още припомнят от пътната агенция:
Тунел „Топли дол“ е при 39-и км на автомагистралата и е в експлоатация от 1985 г. Дължината на тръбата за Варна е 883 м, а в посока София е 878 м. Рехабилитацията на съоръжението предвижда изграждане на нова хидроизолационна и отводнителна система, нова облицовка и тротоарни блокове. Ще бъде извършена реконструкция на пътното платно и на порталните участъци на тунела, както и разширение на тротоарите в тръбата за Варна. За повишаване на безопасността на съоръжението ще бъдат изградени две пешеходни евакуационни напречни връзки между тръбите на съоръжението. Ще бъдат обновени асфалтобетоновата настилка, хоризонталната маркировка и вертикалната сигнализация. Ремонтът е възложен след проведена обществена поръчка по ЗОП. Изпълнител на основния ремонт на тунел „Топли дол“ е „ОРС - ИНФРАСТРУКТУРА“ ООД. Договорът е на стойност 42 617 853,59 лв. с ДДС.
Тунел „Правешки ханове“ е при 54-ти км на АМ „Хемус“ и е на около 1,8 км от пътния възел за Правец. Въведен е в експлоатация в края на 80-те години на миналия век. Дължината на тръбата за Варна е 834 м, а на тръбата за София е 830 м. Двете тунелни тръби ще са с нова облицовка, съвременна дренажна и хидроизолационна система и тротоарни блокове. Предвидено е подобряване на отводняването. Ще бъдат основно ремонтирани вече изградените 7 напречни връзки, свързващи двете тръби на тунела, което ще позволи те да бъдат използвани за аварийни изходи. Тунелът ще разполага с комбинирани аварийни ниши с хидранти, SOS телефони, пожарогасители и др. Ремонтът е възложен след проведена обществена поръчка по ЗОП. Изпълнител на основния ремонт на тунел „Правешки ханове“ е ГБС-Инфраструктурно строителство“ АД. Договорът е на стойност 47 756 186,84 лв. с ДДС.
Агенция „Пътна инфраструктура“ се извинява на шофьорите за причиненото неудобство, но строителните дейности са необходими, за да се осигури безопасността на движение през съоръженията и те да отговарят на всички европейски изисквания.
Още по темата
Подкрепете ни
Уважаеми читатели, вие сте тук и днес, за да научите новините от България и света, и да прочетете актуални анализи и коментари от „Клуб Z“. Ние се обръщаме към вас с молба – имаме нужда от вашата подкрепа, за да продължим. Вече години вие, читателите ни в 97 държави на всички континенти по света, отваряте всеки ден страницата ни в интернет в търсене на истинска, независима и качествена журналистика. Вие можете да допринесете за нашия стремеж към истината, неприкривана от финансови зависимости. Можете да помогнете единственият поръчител на съдържание да сте вие – читателите.
Подкрепете ни