Очаквано, огромни опашки от международни камиони задръстват магистрала "Хемус" при два от тунелите между София и Правец.
От вчера стартира дълго отлагана реконструкция на две от съоръженията - "Топли дол" и "Правешки ханове". Затворени са тръбите в посока - Варна и така движението се осъществява двупосочно в тръбите към столицата
Така опашки от тирове чакат реда си да преминат през стесненията - и двата тунела остават проходими, но трафикът е много тежък и бавен, предаде "Сега".
Както Клуб Z писа вчера, от Агенция "Пътна инфраструктура" твърдят, че двете съоръжения "не са основно ремонтирани от построяването им преди около 40 години" (макар шофьорите да наблюдават перманентни ремонти по тях, б.р.).
Тунел "Топли дол" ще се ремонтира за 42 617 853,59 лв. с ДДС, а "Правешки ханове" - срещу 47 756 186,84 лв. с ДДС.
Срокът на строителните работи е чак до 30 юни 2024 г. След това ще започне реконструкция на отсрещните тръби.
Ето и оригиналтото съобщение на АПИ от вчера:
От днес започва ремонт в тръбите за Варна на тунелите „Топли дол“ и „Правешки ханове“ на автомагистрала „Хемус“. Движението се пренасочва двупосочно в тръбите за София. Планирано е строително-монтажните работи да продължат до юли 2024 г. и движението през летните месеци да бъде възстановено, за да не се затруднява интензивният трафик, съобщи председателят на Управителния съвет на Агенция „Пътна инфраструктура“ инж. Ясен Йорданов пред журналисти. Ремонтът в тръбите за София ще започне през есента на 2024 г. Ще следим за качественото изпълнение на всички дейности. Имаме много добре подготвена програма от строителите и разчитам те да изпълнят задълженията си по договор, каза инж. Йорданов.
Двата тунела „Топли дол“ и „Правешки ханове“ не са основно ремонтирани от построяването им преди около 40 години. След завършването на строителните дейности съоръженията ще отговарят на всички европейски изисквания за безопасност.
Тунел „Топли дол“ е при 39-ти км на автомагистралата и е в експлоатация от 1985 г. След ремонта той ще бъде с нова хидроизолационна и отводнителна система, нова облицовка и тротоарни блокове. Ще се реконструира пътното платно и порталните участъци на тунела, както и е предвидено разширение на тротоарите в тръбата за Варна. За повишаване на безопасността на съоръжението ще бъдат изградени две пешеходни евакуационни напречни връзки между тръбите на съоръжението. Ще бъдат обновени асфалтобетоновата настилка, хоризонталната маркировка и вертикалната сигнализация.
Тунел „Правешки ханове“ е при 54-ти км на АМ „Хемус“ и е на около 1,8 км от пътния възел за Правец. Въведен е в експлоатация в края на 90-те години на миналия век. Двете тунелни тръби ще са с нова облицовка, съвременна дренажна и хидроизолационна система и тротоарни блокове. Предвидено е подобряване на отводняването. Ще бъдат основно ремонтирани вече изградените 7 напречни връзки, свързващи двете тръби на тунела, което ще позволи те да бъдат използвани за аварийни изходи. Тунелът ще разполага с комбинирани аварийни ниши с хидранти, SOS телефони, пожарогасители и др.
Агенция „Пътна инфраструктура“ се извинява на шофьорите за причиненото неудобство, но строителните дейности са необходими, за да се осигури безопасността на движение през съоръженията. Апелът към шофьорите е да карат внимателно, да спазват правилата за движение и ограничението на скоростта до 50 км/ч.
Подкрепете ни
Уважаеми читатели, вие сте тук и днес, за да научите новините от България и света, и да прочетете актуални анализи и коментари от „Клуб Z“. Ние се обръщаме към вас с молба – имаме нужда от вашата подкрепа, за да продължим. Вече години вие, читателите ни в 97 държави на всички континенти по света, отваряте всеки ден страницата ни в интернет в търсене на истинска, независима и качествена журналистика. Вие можете да допринесете за нашия стремеж към истината, неприкривана от финансови зависимости. Можете да помогнете единственият поръчител на съдържание да сте вие – читателите.
Подкрепете ни