Камерите на Националното тол управление вече са сертифицирани и могат да бъдат използвани за контрол на скоростта, посочи министърът на регионалното развитие и благоустройството Андрей Цеков в предаването „Събуди се“ по Нова телевизия.
„Националното тол управление към Агенция "Пътна инфраструктура" разполага с над 300 рамки, на които са монтирани камери, те функционират вече няколко години. Камерите са достатъчно високотехнологични и имат възможност да засичат както моментна, така и средна скорост.
Не бяха сертифицирани за такъв тип измервания, но подадохме документи за сертификация и процесът е завършен. В този смисъл тези камери могат да бъдат използвани и за контрол върху скоростта“, каза министър Андрей Цеков.
Кога ще започнат да упражняват контрол, зависи само от МВР, обясни той:
„Системата за управление на камерите разполага с модул за интеграция със системата на МВР, така че те биха могли да използват камерите, на теория това може да стане и днес - камерите и сега ви засичат, просто не получавате фиш за нарушение, тъй като не се използват за тези цели.“
Строят се пет магистрали едновременно - не е нормално
В България едновременно строим пет магистрали, което не е нормално за една държава, същевременно е много важно, защото не сме свързани със съседите си магистрално, освен с Турция, коментира още той.
Строим Видин - Ботевград, строим магистрала „Струма“, магистрала „Хемус“, магистрала „Европа“ към Сърбия, подписах и разрешението за строеж на първия участък Русе - Бяла, изброи министърът.
„На „Хемус“ основният проблем е начинът, по който е възложен - без спазване на правилата по Закона за обществените поръчки, без да са изготвени проекти. Затова дълго време по този обект не се работеше“, каза той.
В бюджета на АПИ има два милиарда и половина за различни обекти. В момента, в който бъде разрешен правният казус с индексиране на цените по договорите за „Хемус“, ще се активира строителството. Това ще стане през този месец или в началото на следващия, увери министърът. Той прогнозира, че е напълно възможно в рамките на следващата година да бъде свършен Лот 1 (до Велико Търново), а Лот 2 и 3 да напреднат значително.
За магистрала „Струма“ Андрей Цеков уточни, че проектът, който правителството е заварило, е за трасе по източния склон на Кресненското дефиле и второ трасе в самото дефиле.
„Както сме го записали в управленската програма, транспортно решение през Кресненското дефиле е абсолютно неудачно. Поради тази причина търсим вариант да изнесем и второ трасе извън дефилето. И в момента не е възложено строителство на трасе през Кресненското дефиле, заложено е само строителство по източния склон. Ако някой твърди, че търсенето на алтернатива ще доведе до забавяне, просто не разбира процеса и не знае фактите“, коментира Андрей Цеков.
По договор трасето по източния склон трябва да е готово до 2027 г., добави той и това е реалистична цел.
Още по темата
Подкрепете ни
Уважаеми читатели, вие сте тук и днес, за да научите новините от България и света, и да прочетете актуални анализи и коментари от „Клуб Z“. Ние се обръщаме към вас с молба – имаме нужда от вашата подкрепа, за да продължим. Вече години вие, читателите ни в 97 държави на всички континенти по света, отваряте всеки ден страницата ни в интернет в търсене на истинска, независима и качествена журналистика. Вие можете да допринесете за нашия стремеж към истината, неприкривана от финансови зависимости. Можете да помогнете единственият поръчител на съдържание да сте вие – читателите.
Подкрепете ни