Едно от най-ненавижданите нововъведения в автомобилите е все по-честата липса на физически бутони - множество от най-големите компании вместо това слагат големи екрани, чувствителни на допир, или такива повърхности. Още по-често това се случва при новите електромобили.

Германският концерн Volkswagen стана една от първите компании, която връща обратно физическите бутони в купето, показва новата концепция на електромобила ID.2all. Това е бъдещ сериен модел. А всъщност намерението за връщане на "доброто старо" бе заявено още в началото на тази година. Заради призиви на клиенти, в които VW реши да се вслуша. Това е свързано и с безопасността, освен с удобство.

Хаптичните бутони и тъчскрийновете станаха модерни по ред причини - изглеждат футуристично, нямат движещи се части, екраните могат да показва допълнителна информация. В добавка вече са и по-евтини. Но много шофьори недоволстват, защото физическата реакция на допир върху бутонен механизъм е много по-удобен начин да знаеш, че си натиснал каквото трябва. А докато караш не искаш да се разсейваш, гледайки по екрана или ослушвайки се за пиукане от таблета в средата на таблото.

От няколко години Volkswagen експериментира с този подход и на воланите. Това, според новия изпълнителен директор Томас Шафер, всъщност сериозно е навредило на репутацията на марката.

Затова в новите им автомобили отново личат физическите бутони - пак ще има голям таблет на таблото, но и старите "копчета" - за контрол на климатика, аудиото, и др.

Volkswagen е една от компаниите, в която усилено работят за създаване на електрически автомобил на всеки един модел в гамата - предизвикателство, за което не са  необходими драми с бутони. VW също така работи по "масови" EV в своите марки - за суми от порядъка на 20-25 хиляди евро.