През 2014 г. е настъпил истински бум на онлйн разплащанията в България, показва годишната статистика на Visa Европа. За изминалата година през интернет с карти с логото на платежната система българите са платили стоки и услуги за 280 млн. евро, което е ръст със 70% на годишна база.
5,7 млрд. евро е общият размер на парите, които са "преминали" през карти Visa, издадени от български банки, през 2014 г. Това показва статистиката на платежния оператор. По-голямата част от тях са изтеглени от банкомат средства, като на POS-терминали стойността на платените стоки и услуги е 1,421 млрд. евро.
Като цяло "оборотът" по картите се увеличава с 14%, но стойността на извършените на POS-терминали трансакции нараства с 24% на годишна база.
Броят на направените трансакции при търговци доближава 37,5 млн., което е ръст с 25%. Средната стойност на сделка намалява с 1,16% до 37,9 евро, което показва, че потребителите използват картите си все по-често и за все по-малки ежедневни плащания.
Според статистиката на Visa Европа на континента през м.г. с карти Visa са похарчени над 2 трлн. евро, като сумата, похарчена при търговци, е 1,5 трлн. евро - с 9,4% повече, отколкото през 2013 г. Електронната търговия е увеличила обема си със 17% до 280 млрд. евро.
"В края на финансовата 2014 г. средно едно на всеки 6 евро, изхарчено на континента, се плаща с карти Visa", казва Марк Антипоф, главен директор маркетинг и продажби на Visa Европа. "Но все още 70% от разплащанията в Европа се извършват в брой", припомня той.
Подкрепете ни
Уважаеми читатели, вие сте тук и днес, за да научите новините от България и света, и да прочетете актуални анализи и коментари от „Клуб Z“. Ние се обръщаме към вас с молба – имаме нужда от вашата подкрепа, за да продължим. Вече години вие, читателите ни в 97 държави на всички континенти по света, отваряте всеки ден страницата ни в интернет в търсене на истинска, независима и качествена журналистика. Вие можете да допринесете за нашия стремеж към истината, неприкривана от финансови зависимости. Можете да помогнете единственият поръчител на съдържание да сте вие – читателите.
Подкрепете ни