Министърът на транспорта и съобщенията коментира Георги Гвоздейков коментира пред бТВ темата за модернизацията на Българските държавни железници (БДЖ) с вагони от Германия.  

Модернизираме железниците с вагони, които са в изключително добро техническо състояние, каза Гвоздейков за вагоните, които вече са използвани и предстои да бъдат доставени.

"Имаше как да купим чисто нови вагони, но за това трябваше да чакаме три или четири години. Търсих вариант, който най-бързо може да подпомогне развитието на железниците и да осигурим комфорт на пътуването на хората, това е крайната цел", уточни министърът.

Той посочи, че вагоните са модернизирани през 2014 г., отговарят на всички европейски стандарти – отворено пространство, без купета, имат вагон-ресторант, място за инвалиди, място за велосипеди, модерни вакуумни тоалетни и климатизация, място за зареждане на телефони и лаптопи.

"Сигурен съм, че хората ще бъдат доволни, когато се качат в тези вагони. Инвестицията е за общо 70 вагона, цената е преференциална за България и това е специално направена за нас оферта, стойността ѝ ще стане ясна след финализиране на сделката", каза Георги Гвоздейков. 

Вагоните могат да развиват до 200 км/ч.

"Оптимизираме като цяло времето на пътуване – по-малки гари, там, където е възможно, да увеличим скоростта чрез подобряване на инфраструктурата с помощта на Националната компания "Железопътна инфраструктура". За лятото ще предоставим конкурентен на автомобилния транспорт продукт", увери министърът. 

За да използва лебедка, хеликоптерът за спешна медицинска помощ трябва да бъде лицензиран за това, каза още Гвоздейков. За България има три хеликоптера, оборудвани с лебедки, които са напълно достатъчни да покриват планинските райони, добави той.  

"Всеки един, закачен за хеликоптера компонент се използва при определени правила и процедури, обясни министър Гвоздейков. Европейската комисия измени миналата година регламента, който регулира спешната помощ по въздух и от края на май тази година правилата са променени - за да използва операторът или хеликоптерът лебедка, той трябва първо да бъде лицензиран и след това да изпълни изискванията да прави операции с лебедки или окачени товари. Регламентът влиза в сила в края на май", каза Георги Гвоздейков. 

Има вече шест лицензирани болнични летища, повечето са на територията на София, болниците в Панагюрище и Варна също имат лицензирани площадки, отбеляза още министърът на транспорта и съобщенията. Той припомни, че хеликоптерът за спешна медицинска помощ по въздуха ще влезе в експлоатация, когато операторът получи своя лиценз за такава дейност.

"В момента сме в този лицензионен процес, надзорният орган е почти на финала с документацията, предстои регистрация на хеликоптера в гражданския регистър. Процедурите са в ход, пилотите са налице, екипът е подготвен", каза Георги Гвоздейков.

Трябва да намерим начин полигоните, да бъдат изградени, дори и да нямат задължителен характер, да служат за надграждане, каза още Георги Гвоздейков за полигоните при обучението на млади шофьори. Когато имаш условия да използваш такива симулации, които са полезни за обучението, за безопасността на водача и околните, нищо не пречи да бъдат стартирани като инициатива и впоследствие, когато се види тяхната ефективност, да се намери начин – да се реши дали да бъде задължително, или препоръчително, отбеляза министърът на транспорта. 

Моряците от кораба „Галакси лийд“ са добре, настанени са в хотел, организира се прибирането им в България, съобщи той. Преговорите за освобождаване на кораба "Руен" вървят към финал, моряците там също са в добро състояние, надяваме се скоро тази сага да приключи, каза още Георги Гвоздейков.

"Политическата обстановка в България зависи и от геополитическата обстановка. Знаете какво се случва около нас и в световен мащаб. Темата е нажежена. Очевидно държавата търси вариант за решаване на проблема и прави такова предложение. Правителството - премиерът и Министерството на земеделието правят това, което ще бъде от полза за държавата и в помощ на фермерите. Как се режисира този процес - не бих исках да коментирам".

Това каза Гвоздейков по повод протестите не земделците.

На въпрос къде е по-силно влиянието на на председателя на ПГ на ДПС Делян Пеевски - в правителството, или сред фермерите, транспортният министър отговори, че няма представа.

"Като министър опитвам да се средоточа върху моите проблеми", заяви той.