Германският футболен съюз (ГФС) и доставчикът му на екипировка "Адидас" направиха промени с номер 4 на фланелките на националния отбор на страната, за да се избегне нацистка символика.
Такива критики има от организации и граждани, след като бяха показани новите екипи на тима за Евро 2024. "Маншафтът" игра с тях в приятелските мачове с Франция и Нидерландия.
Дизайнът на номер 4 ще бъде променен. А №44 ще бъде изваден от употреба и отсега нататък няма да може да се поръчва на екип на Германия, съобщиха федерацията и "Адидас", цитирани от ДПА.
Това се прави заради прилика на числото 44 с логото на нацистката паравоенна организация "Шуцщафел" (Schutzstaffel), или SS, както е известна.
"ГФС проверява цифрите от 0 до 9 и след това изпраща от 1 до 26 на УЕФА за преглед. Нито една от страните не забеляза прилики с нацистки символи в дизайна на фланелките. Приемаме забележката и ще разработим алтернативен дизайн за цифрата 4", съобщи федерацията.
"Ще блокираме номер 44 възможно най-бързо. Като компания, ние се противопоставяме категорично на ксенофобията, антисемитизма, насилието и омразата под всякаква форма", заяви пък говорителят на "Адидас" Оливер Брюген пред ДПА.
Според Брюген Германската футболна федерация и нейният партньор - компанията "11тиймспортс", са отговорни за дизайна на имената на играчите и номерата.
"Хора от около 100 страни работят в "Адидас", нашата компания винаги е насърчавала расовото разнообразие и приобщаване", каза още Брюген.
Как "Адидас" и ГФС отново попаднаха в центъра на медийното и обществено внимание
Един от най-големите концерни за спортна екипировка и Германският футболен съюз за броени дни се оказаха сред най-коментираните теми в страната. Преди десетина дни федерацията обяви, че от 2027 г. спира сътрудничеството си с "Адидас", а новият доставчик на екипировка и водещ спонсор е "Найки".
Така се слага край на 77-годишно сътрудничество, може би най-емблематичното между спортен отбор (в случая повеме от един) и фирма за екипировка.
Според германската преса причината са много по-изгодните условия на "Найки" - щатският гигант ухажва ГФС от началото на века. За всяка от 7-те години по контракта Nike ще плаща на съюза по 100 милиона евро - без бонусите за класиране на големи първенства. Докато предложението на "Адидас" е било за повече от два пъти по-малко - около 40-50 млн.
Новината продължава да се коментира от фенове, като не бе подмината и от политиците. Министри от правителството и премиерът на Бавария Маркус Зьодер осъдиха решението ГФС. Те го определиха като "грешно", "срамно", "непатриотично", "развалящо традициите" и т. н. Обвиниха шефовете на федерацията в "комерсиализъм".
Футболната централа е в криза от години, като изпитва финансови затруднения и заради провалите на германските национали след световната титла през 2014 г.
Още по темата
Подкрепете ни
Уважаеми читатели, вие сте тук и днес, за да научите новините от България и света, и да прочетете актуални анализи и коментари от „Клуб Z“. Ние се обръщаме към вас с молба – имаме нужда от вашата подкрепа, за да продължим. Вече години вие, читателите ни в 97 държави на всички континенти по света, отваряте всеки ден страницата ни в интернет в търсене на истинска, независима и качествена журналистика. Вие можете да допринесете за нашия стремеж към истината, неприкривана от финансови зависимости. Можете да помогнете единственият поръчител на съдържание да сте вие – читателите.
Подкрепете ни